CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
Kolejne dane, a wraz z nimi kolejne raporty nie pozostawiają złudzeń – sektor energetyki wiatrowej nie przestaje pozytywnie zaskakiwać. Oddawane moce energii wiatrowej osiągają kolejne rekordy, lecz brak wsparcia politycznego oraz wieloletni dryf organizacyjny sprawiły, że krajowi interesariusze energetyki wiatrowej nie rozwijają w pełni swego potencjału.
Mijają kolejne miesiące kryzysu transportu morskiego na Morzu Czerwonym, a rozwiązania problemu trapiącą światową żeglugę nie widać. Mając na uwadze permisywność społeczności międzynarodowej w stosunku do jemeńskich rebeliantów Huti, można zasadnie zastanawiać się, czy tak długie trwanie statusu quo nie jest celowym działaniem.
Polski Pawilon Energetyki Wiatrowej Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej to od lat stały punkt promocji i umacniania pozycji naszego kraju w gronie liderów zielonej transformacji Europy. Międzynarodowe Targi WindEnergy odbędą się w dniach 24-27 września w Hamburgu. Tematem przewodnim tegorocznego stoiska będzie nowe otwarcie polskiego rynku wiatrowego oraz budowanie stabilnego łańcucha dostaw. W strefie Polskiego Pawilonu PSEW znajdą się najwięksi giganci polskiego rynku energii wiatrowej, zarówno z sektora onshore, jak
Pomimo utrzymujących się konfliktów geopolitycznych i zagrożeń klimatycznych, w 2023 r. światowy przemysł morski odnotował rekordowo niską liczbę strat dużych statków. Według Allianz Safety and Shipping Review 2024 światowy przemysł morski osiągnął nowy kamień milowy w zakresie bezpieczeństwa w 2023 r., a straty dużych statków spadły do rekordowo niskiego poziomu zaledwie 26 w ciągu roku.
Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska.
Osoby związane z gospodarką morską, w tym z jednym z jej najważniejszych elementów, czyli pracą na morzu, świetnie wiedzą, jak wiele rodzajów i typów jednostek pływających – statków uczestniczy w całym procesie.
Kara równa trzykrotności zapłaty za fracht może grozić przewoźnikowi, który opóźni rozładunek na terenie Niemiec. Tamtejsze prawo pod tym względem jest bardziej rygorystyczne od konwencji CMR, która sugeruje sankcję równą wartości frachtu. Zasadność tak surowej kary musi jednak być oparta na konkretnych podstawach, które warto znać, wykonując przewozy na terenie tego kraju.
Rok temu byli na weekend, teraz wracają na tydzień. Turyści z Czech i innych krajów europejskich pokochali polskie morze. Branża liczy także na zainteresowanie Skandynawów.
Dwie niemieckie firmy podpisały porozumienie w sprawie realizacji projektu „H2-Import-Terminal Lubmin” – pierwszego na świecie pływającego terminala importowego do konwersji zielonego amoniaku na zielony wodór.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości