Od 24 czerwca do 5 lipca trwało wyjątkowe ćwiczenie przeciwminowe pk. "Sea Breeze 24". Wyróżniało się ono wśród innych przedsięwzięć z udziałem NATO i państw zaprzyjaźnionych z racji tego, że brała w nim udział również Ukraina, jako oficjalnie jeden z organizatorów. Było to również podsumowanie trwających dwa lata szkoleń załóg służących obecnie na dwóch niszczycielach min, na których w ubiegłym roku oficjalnie podniesiono niebiesko-żółtą banderę.
W mistrzostwach Europy w klasie 29er, które odbyły się w ramach 25. edycji Gdynia Sailing Days, Polacy wywalczyli cztery złote oraz brązowy medal, zajęli także dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej. - Nie pamiętam, aby przedstawiciele jakiegoś kraju tak zdominowali mistrzowskie regaty – powiedział trener kadry Kajetan Jabłoński.
Do portu w Baku, azerbejdżańskiej stolicy, z wizytą weszły okręty rosyjskiej Flotylli Kaspijskiej. W azerbejdżańskiej stolicy były obecne od 27 do 30 czerwca, po czym jednostki miały wrócić do wykonywania zadań zgodnie z wcześniej ustalonym planem. To także element pogłębiania relacji między Azerbejdżanem a Rosją.
Dräger Fire Dragon 7000 to nie nazwa smoka z serialu fantasy, a specjalnego kontenera, symulującego warunki panujące podczas pożarów wewnętrznych w pomieszczeniach. Prawdopodobnie jedyny taki trenażer przyjechał do stoczni CRIST. Ćwiczyli na nim strażacy OSP CRIST oraz innych jednostek.
138 załóg z 25 krajów, w tym 18 polskich duetów, stanie na starcie mistrzostw Europy w klasie 29er, które odbywają się w ramach 25. edycji żeglarskiego festiwalu Gdynia Sailing Days. Pierwsze wyścigi zaplanowano na środę, medaliści wyłonieni zostaną w poniedziałek 8 lipca.
Druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030 uwydatniła znaczenie kompleksowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Od wyzwań geopolitycznych, przez zagadnienia ubezpieczeniowe, po nowoczesne technologie i inwestycje infrastrukturalne – kluczowe jest strategiczne planowanie i współpraca. Tylko poprzez zintegrowane działania można zapewnić stabilność operacyjną portów i bezpieczeństwo gospodarcze kraju.
Podczas drugiej edycji Kongresu Polskie Porty 2030, Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl, przedstawia strategiczne plany inwestycyjne dla polskich portów, omawia konieczność rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej oraz podkreśla znaczenie żeglugi śródlądowej i morskiej energetyki wiatrowej dla przyszłości polskiej gospodarki.
World Canals Conference to międzynarodowa konferencja poświęcona śródlądowym drogom wodnym. Eksperci z całego świata debatują nie tylko o żegludze, ale również nowoczesnych technologiach i projektach prośrodowiskowych w gospodarce wodnej czy rozwoju turystyki wodnej. Patronat nad prestiżowym wydarzeniem objęło Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, a w uroczystym otwarciu wziął udział Mateusz Balcerowicz - Wiceprezes Wód Polskich.
Premierzy Norwegii i Szwecji, Jonas Gahr Store i Ulf Kristersson oraz prezydent Finlandii Alexander Stubb, uzgodnili w norweskim Bodoe inwestycje w "korytarz północny" umożliwiający transport wojsk z norweskich portów na wschód.
Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości