Dane Vortexa, platformy w branży energetycznej, pokazują, że Iran, Rosja i Wenezuela walczą o sprzedaż ropy do Azji. Według analizy rosnący eksport ropy obłożonej sankcjami przez Rosję zmusił niektórych bliskowschodnich dostawców do obniżenia cen w obliczu konkurencji.
Około 200 statków zabunkrowało w Singapurze zanieczyszczone paliwo dostarczone przez spółkę Glencore.
Wzrost transportu drogowego w Europie i Afryce przy niewielkim złagodzeniu blokad związanych z pandemią COVID-19, znacząco wpłynął na przepływ oleju napędowego ze wschodu na zachód. W konsekwencji wyczarterowano około pół tuzina nowo zbudowanych VLCC – komentują uczestnicy rynku Azjatyckiego.
Grupa niszowych chińskich firm gazowych ma zamiar zainwestować dziesiątki miliardów dolarów i podwoić import w następnej dekadzie, ponieważ Pekin otwiera swoją rozległą sieć rurociągów energetycznych na większą konkurencję.
Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
Wybuch pandemii Covid-19 wciąż odbija się na globalnej gospodarce, silnie odczuwalny jest nadal w branży morskiej. W ostatnim tygodniu maja Komisja Europejska zaproponowała utworzenie „funduszu naprawczego" dla wszystkich 27 państw członkowskich o wartości 750 mld euro (825 mld dolarów) na odbudowę gospodarki po pandemii Covid-19. Fundusz w wysokości 750 mld EUR stanowiłby uzupełnienie uzgodnionego w kwietniu pakietu wsparcia w wysokości 540 mld EUR, którego uruchomienie zaplanowano na 1 czerwca.
Dom handlowy Glencore wyczarterował tankowiec „Europa” o pojemności 3 mln baryłek w celu przechowywania ropy na morzu przez co najmniej 6 miesięcy – podały źródła rynkowe.
Norweski armator 2020 Bulkers odebrał Bulk Shenzhen, piąty z ośmiu zamówionych masowców Newcastlemax o nośności 208 tys. dwt.
Handlarze ropą rozpoczynają powolny proces oczyszczania ładunków rosyjskiej ropy, które zostały załadowane na tankowce w porcie na Morzu Bałtyckim. Wiąże się to z transferem ładunków na pełnym morzu, wysyłaniem beczek tysiące mil dalej i wreszcie - ostrożnym rozcieńczeniem, aby uniknąć uszkodzenia rafinerii ropy naftowej.
OT Logistics S.A. zawarła umowę z Glencore Polska Sp. z o.o. na przeładunki produktów agro w portach w Gdyni i Świnoujściu wraz ze składowaniem tych produktów w portowych magazynach Grupy Kapitałowej OT Logistics. Umowa jest kontynuacją długoletniej współpracy pomiędzy obiema spółkami, opartej o cykliczne zlecenia.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku