Przez umowę czarteru na czas armator zobowiązuje się za wynagrodzeniem (opłatą czarterową „hire”) oddać czarterującemu statek do komercyjnej eksploatacji.
W bazie sił morskich Salamis w obecności prezydent Grecji Kateriny Sakellaropoulou odbyła się ceremonia wcielenia do służby i nadania nazwy nowemu okrętowi dla sił morskich państwa. Sytuacja jest wyjątkowa, gdyż jednostka była wcześniej statkiem przekazanym dla sił morskich i przystosowanym do roli okrętu.
Na zlecenie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska przeprowadzono badania geofizyczne Bałtyku. Na powierzchni ponad 7 tys. km kwadratowych zidentyfikowano m.in. 38 obiektów podwodnych, z czego 26 wraków - podał GIOŚ.
W Grecji wystawiono na sprzedaż wyspę Tragonisi na Morzu Egejskim. Bezludną wyspę można kupić za 50 milionów euro - informuje we wtorek portal Greek Reporter.
W tradycyjnym systemie common law, terminowa płatność „hire” (opłaty czarterowej), jakkolwiek należąca do kluczowych obowiązków czarterującego, nie stanowi warunku istotnego umowy czarteru na czas.
Do 9 lutego br. potrwają konsultacje oceny stanu środowiska wód morskich Bałtyku - poinformował Główny Inspektor Ochrony Środowiska. Konsultacje dotyczą dwóch dokumentów, kluczowych w planowaniu działań na rzecz poprawy i utrzymania dobrego stanu środowiska Bałtyku - dodano.
Zgodnie z art. I (b) Reguł Hague-Visby 1924/1968 (COGSA 1971) mają one zastosowanie „to contracts of carriage covered by a bill of lading or any similar document of title in so far as such document relates to the carriage of goods by sea, including any bill of lading or any similar document as aforesaid issued under or pursuant to a charterparty from the moment at which such bill of lading or similar document of title regulates the relationship between a carrier and a holder of the same”.
Klasyczna, według common law, systematyka umów przewozu ładunków morzem (contracts of affreightment), dzieliła umowy na te, które są zawarte w czarterze (charterparty) i te, które są zawarte lub które są uwidocznione w konosamentach (bill of lading). Rozwój praktyki morskiej i angielskiego prawa morskiego, przyniósł, z upływem czasu, coraz to nowe typy, formy i rodzaje umów przewozowych. W istocie jednak, każda nowa odmiana, jest mutacją i/lub hybrydą pierwszych dwóch podstawowych typów umów.
W poniedziałek w Gdyni zakończyły się mistrzostwa Europy juniorów w klasach 420 i 470. Była to pierwsza impreza rangi mistrzowskiej podczas tegorocznej edycji Gdynia Sailing Days. Polacy zakończyli rywalizację bez medali, ale zaprezentowali się z dobrej strony. W obu klasach na starcie stanęło 208 załóg z ponad 20 krajów.
W 2022 roku inspektorzy ochrony środowiska, w ramach swoich uprawnień, przeprowadzili kontrole zakładów i statków żeglugi śródlądowej. Sprawdzano zawartości siarki w ciężkim oleju opałowym oraz w oleju do silników. Przeprowadzone przez Inspekcję Ochrony Środowiska kontrole wykazały pewne uchybienia.
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.