W stoczni Riva Trigoso w Genui odbyła się 13 lipca uroczystość wodowania siódmego i zarazem ostatniego wielozadaniowego okrętu typu Thaon di Revel, który otrzymał nazwę Domenico Millelire. Seria nowoczesnych patrolowców wpisuje się w politykę odnowy jednostek operacyjnych Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), zatwierdzonej przez władze i pod egidą OCCAR.
Jeden z najbardziej zapracowanych okrętów Royal Navy powrócił 6 lipca do macierzystego portu w Portsmouth po pół roku działania w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej, gdzie wykonywał zadania w ramach ochrony żeglugi oraz zwalczania ataków na statki i okręty prowadzonych przez jemeńskich bojowników. Prowadził także działania skierowane przeciwko przemytnikom.
Z racji na wyzwania współczesności oraz lata zaniedbań władze w Ottawie zdecydowały się na wielki program modernizacji sił morskich państwa. 28 czerwca zainaugurowano budowę pierwszego niszczyciela serii River, która ma stać się w przyszłości trzonem Canadian Royal Navy.
Koncern ze Szwecji poinformował, że zbudowany w 1989 roku okręt podwodny serii A17 HSwMS Södermanland został zwodowany w jego stoczni w Karlskronie, co jest ukoronowaniem intensywnych prac związanych z przywróceniem tej jednostki do służby po latach pozostawania w rezerwie. W 2019 roku ten jak i bliźniaczy HSwMS Östergötland były przedmiotem polsko-szwedzkich, nieudanych rozmów w sprawie nabycia rozwiązania pomostowego dla sił podwodnych Marynarki Wojennej RP.
Koniec maja oznaczał pożegnanie włoskiej fregaty typu Carlo Bergamini, która od stycznia była obecna na bałtyckich wodach, wspierając obronę przeciwlotniczą polskiego wybrzeża oraz wzmacniając wschodnią flankę NATO w ramach misji pk. "Brilliant Shield".
Amerykański oddział australijskiej firmy dokonał 18 maja aktu chrztu USS Pierre. To ostatni okręt kontrowersyjnej klasy LCS (Littoral Combat Ship), która przez wielu specjalistów jest uważa za nieudaną. Mimo to Austal konsekwentnie kończy pracę nad tym przedsięwzięciem i niedawno ogłosił zatwierdzenie kontraktu na jednostki rozpoznawcze oznaczone jako T-AGOS-25.
W stoczni Riva Trigoso w Genui, należącej do Fincantieri, zwodowano dziesiątą fregatę typu Carlo Bergamini, która wejdzie w skład sił morskich Włoch (Marina Militare). Przyszły Emilio Branchi (F 599) ma wejść do służby w przyszłym roku.
Trzy generatory wyprodukowane we Wrocławiu wyruszyły z Portu Gdańsk do Tajwanu. Ich transport nad morze i załadunek na statek były skomplikowaną operacją logistyczną.
Jeden z najnowszych okrętów podwodnych Royal Navy przechodzi intensywne próby morskie na Atlantyku, które poprzedzają wejście do regularnej służby i przeznaczenie do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem.
W Abu Dabi odbyło się 20 maja podpisanie umowy przez włoską stocznię Fincantieri z dostawcą technologii obronnych Edge. Utworzona spółka joint venture Maestral ma budować nowoczesne okręty dla zainteresowanych sił morskich, a pierwszym zleceniem ma być realizacja dużego zamówienia dla straży wybrzeża Zjednoczonych Emiratów Arabskich na 10 patrolowców o wartości 400 mln euro.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri