Podczas sonarowego badania dna morskiego u wybrzeży Litwy odkryto nieznany wcześniej wrak statku.
Holenderska firma Fugro, specjalizująca się w geodanych, rozpoczęła projekt BeWild, którego celem jest pomiar bioróżnorodności na morskich farmach wiatrowych.
Norweski Urząd ds. Ropy Naftowej (Oljedirektoratet) przyznał firmom Fugro i Enviros kontrakty na wykonanie map najpłytszych warstw pod dnem morskim w celu zlokalizowania miejsc najlepiej nadających się do umieszczenia turbin wiatrowych.
Od czasu użycia pierwszego pływającego LiDARu (ang. Floating Light Detection and Ranging) do pomiaru prędkości wiatru na morzu, około dekady temu, odnotowano znaczące postępy w rozwoju technologii pływających LiDARów. Technologia ta dojrzała komercyjnie. Nieufność i sceptycyzm części branży wobec „nowego” zauważalnie zmalały. Deweloperzy projektów morskich farm wiatrowych w końcu przestali się jej bać.
Niderlandzka firma specjalizująca się w dziedzinie geodanych przyjrzała się możliwości rozwoju morskich farm wiatrowych i technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) na tych samych obszarach morskich. Eksperci wskazują, że jest to możliwe, ale pod kilkoma warunkami.
Jak poinformowali nas przedstawiciele spółki Baltic Trade & Invest sp. z o.o. (BTI) - na obszarze projektowanej morskiej farmy wiatrowej FEW Baltic II zlokalizowanej na północnym stoku Ławicy Słupskiej, około 50 km od Ustki, została zakotwiczona boja pomiarowa Seawatch LiDAR.
Damen przedstawił statek pierwszej pomocy - Responder 5413. Ta wszechstronna, 54-metrowa jednostka, została zaprojektowana w odpowiedzi na rosnącą liczbę incydentów związanych ze złymi warunkami pogodowymi na całym świecie. Jej zadaniem jest natychmiastowa reakcja na sytuację kryzysową oraz udzielenie pierwszej pomocy.
Kobiety coraz odważniej pukają do drzwi branży morskiej. Przykładem może być Magdalena Gos, która ostatnio przeszła 4-tygodniowe szkolenie na operatora zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego (ROV) w holenderskiej firmie Fugro.
Do wodowania kadłuba ponad 70-metrowego statku doszło w poniedziałek w szczecińskiej stoczni Hullkon. Jednostka będzie przeznaczona do poszukiwań podmorskich złóż gazu ziemnego i ropy naftowej.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri