Statek towarowy płynący pod banderą Tanzanii zatonął u wybrzeży Tajwanu, a dziewięciu członków jego załogi, obywateli Birmy, uznano za zaginionych - podały służby w czwartek. Z powodu silnych wiatrów wywołanych przez tajfun Gaemi w ostatniej dobie w okolicach wyspy utknęły co najmniej cztery inne zagraniczne statki towarowe.
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do poziomów z połowy 2022 r., osiągając w zeszłym tygodniu 5901 dolarów za 40-stopowy kontener - poinformowała firma Allianz Trade. Wskazała, że powodem tych wzrostów są głównie napięcia geopolityczne w rejonie Morza Czerwonego.
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, pokazał na platformie X fragment wyników finansowych grupy kapitałowej Polska Żegluga Morska za 2023 rok. Przedsiębiorstwo zanotowało gigantyczną stratę, niemal 1 miliarda złotych.
W naszym opracowaniu Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego, rozpoczęliśmy analizę międzynarodowych reguł dotyczących przewozu ładunku na podstawie konosamentu (konosamentowej umowy frachtowej), nazwanych Regułami Hague-Visby („Hague-Visby Rules”). Zarówno wcześniejsze opracowanie jak i niniejsze, jest oparte na prawie angielskim a w szczególności na zasadach common law wraz z przepisami ustawowymi ujętymi w ustawie (akcie prawa stanowionego) zwanym „COGSA 1971”.
Strata netto Grupy Kapitałowej Polskiej Żeglugi Morskiej w 2023 r. wyniosła prawie 906 mln zł. Wynik finansowy największego polskiego armatora ujawnił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka na portalu X, zapowiadając „naprawę” państwowego przedsiębiorstwa.
Dziś operatorzy transportu morskiego, gestorzy ładunków, operatorzy terminali i ich klienci muszą trzymać się za kieszenie. 2025 r. będzie kolejnym rokiem podwyżek w transporcie morskim. Powód jest istotny, bowiem armatorzy i operatorzy statków zapłacą 1,345 miliarda EUR kar w 2025 r. w ramach FuelEU. Obliczeń dokonano na podstawie analizy kondycji technicznej 13 tys. statków powyżej 5 tys. gt, które pływają do portów UE/EOG – alarmuje OceanScore, działająca w Hamburgu firma technologiczna.
Przeprowadzona przez japoński rząd analiza zeszłorocznych ćwiczeń chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej (AL-W) pokazuje, że desant na Tajwan zająłby Chińczykom "niespełna tydzień" - podał w czwartek dziennik "Yomiuri Shimbun".
CEVA zdobywa nagrodę Forum Kobiet w Logistyce za osiągnięcia w zakresie ładu korporacyjnego, równouprawnienia i różnorodności.
Przy założeniu utrzymania się do końca tego roku wysokich cen transportu morskiego, inflacja bazowa będzie wyższa w najbliższych kwartałach o 0,3 pkt. proc. - prognozują analitycy z Banku Pekao. Zauważyli, że średnia cena transportu 40-stopowego kontenera wzrosła o ponad 120 proc. od początku roku.
CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi