Minister obrony Estonii Hanno Pevkur powiedział we wtorek, że sceptycznie podchodzi do wyjaśnień strony chińskiej, jakoby kontenerowiec NewNew Polar Bear, pływający pod banderą Hongkongu, przez przypadek uszkodził gazociąg Balticconnector jesienią ub.r.
Choć za oknem fala letnich upałów, w globalnych łańcuchach dostaw już widać, że biznes przygotowuje się na Święta Bożego Narodzenia, nawet kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Jak wskazują eksperci DSV – Global Transport and Logistics po długotrwałym wzroście cen transportu pojedynczego kontenera morskiego na rynku pojawiła się chwilowa stabilizacja. Wysokie stawki nie są jednak jedynym wyzwaniem, z którym mierzy się transport morski.
Fińska policja nie potwierdza doniesień chińskich mediów, że kontenerowiec NewNew Polar Bear pływający pod banderą Hongkongu uszkodził jesienią ub. r. gazociąg Balticonnector między Finlandią a Estonią "przez przypadek". Śledztwo wciąż trwa – skomentowała fińska policja, zajmująca się sprawą od 10 miesięcy.
Władze w Pekinie przyznały w nocie, że należący do Chin frachtowiec uszkodził gazociąg bałtycki w październiku ub.r., ale miał to być "przypadek" - podaje w poniedziałek dziennik "South China Morning Post" (SCMP), powołując się na źródła. Służby estońskie i fińskie zaznaczają, że dokument nie ma znaczenia prawnego.
CEVA Logistics, oficjalny partner logistyczny Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, odpowiada za realizację transportów i usług tego jednego z największych wydarzeń sportowych na świecie. Dla efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw i terminowości decydujące znaczenie ma precyzyjne zaplanowanie i dobrze przygotowane zaplecze magazynowe.
W naszym cyklicznym raporcie rynkowym przedstawiamy obecny stan rynku frachtowego i czarterowego segmentów kontenerowego oraz jednostek wielozadaniowych. Bazując na głębokiej analizie danych oceniamy również jego możliwe dalsze perspektywy w krótszym, ale i dłuższym okresie.
W klasycznej umowie przewozu (wąsko pojętej umowie frachtowej, w systemie prawa polskiego nazywanej umową bukingową) konosament wystawiony na jej podstawie stanowił dokumentacyjny dowód zawartej umowy i jej warunków pomiędzy frachtującym („shipper”) i następnie każdym kolejnym legitymowanym posiadaczem konosamentu („holder of B/L”) oraz armatorem/przewoźnikiem („carrier”).
Grupa CMA CGM w II kwartale br. utrzymuje dynamikę przychodów mimo zakłóceń na głównych połączeniach liniowych. Zysk operacyjny w drugim kwartale spadł co prawda o 4% rok do roku, ale kondycja firmy jest wciąż świetna. CMA CGM nadal modernizuje i rozwija flotę statków. Nowe statki są nowocześniejsze, innowacyjne i przyjazne dla środowiska. CMA CGM uczestniczy aktywnie w dekarbonizacji żeglugi.
Ocean Network Express (ONE) opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku obrotowego 2024 (od kwietnia 2024 r. do czerwca 2024 r.).
Rada Pracownicza Polskiej Żeglugi Morskiej jednogłośnie podjęła decyzję o powołaniu na stanowisko dyrektora naczelnego Dariusza Doskocza – poinformował w środę rzecznik Grupy PŻM Krzysztof Gogol. Podkreślił, że nowy dyrektor związany jest z firmą od 29 lat.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju