Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.
Grupa ORLEN zakończyła pierwszy kwartał 2024 r. z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 8,4 mld zł i zyskiem netto w wysokości 2,8 mld zł. Jednocześnie zmniejszono dług netto o miliard złotych. Koncern przeznaczył na inwestycje blisko 6,4 mld zł. Inwestorzy dostaną 4,15 zł dywidendy za jedną akcję.
Podczas panelu „Modernizacja Marynarki Wojennej RP” w trakcie Defence24 Days odbyła się dyskusja z udziałem przedstawicieli polskiej Marynarki Wojennej, Agencji Uzbrojenia i firm z branży zbrojeniowej na temat inwestycji w morski rodzaj sił zbrojnych. W trakcie rozmowy poruszono szereg tematów, w tym aktualny stan programu „Orka”.
Singapur, a za nim Rotterdam, Londyn, Szanghaj i Oslo, to wiodące miasta morskie, wynika z badań przeprowadzonych przez DNV i Menon Economics. Raport „Leading Maritime Cities” (LMC). Kilka nowych miast znalazło się w tym roku w pierwszej pięćdziesiątce: Shenzhen, Madryt, Gdańsk, Dżudda i Neapol, zajmując odpowiednio 23., 29., 39., 43. i 45. miejsce. Dla Gdańska to sukces, znaleźć się w tak prestiżowym gronie.
Rada Nadzorcza Polenergii uzupełniła skład Zarządu Grupy. Nowym Prezesem Zarządu Polenergii został Jerzy Zań. Do Zarządu, w charakterze Wiceprezesa, wejdzie także Andrzej Filip Wojciechowski. To dwaj najbliżsi współpracownicy Dominiki Kulczyk, Przewodniczącej Rady Nadzorczej Polenergii. Jerzy Zań pełnił dotychczas funkcję CFO (Chief Financial Officer) grupy spółek Dominiki Kulczyk, a Andrzej Filip Wojciechowski był COO (Chief Operating Officer) w grupie.
Zarząd Portu Singapur aktywnie działa na rzecz dekarbonizacji. Jednym z wiodących programów jest elektryfikacja floty i wyposażenie nabrzeży w ładowarki statków. Niedawno wybrano 11 projektów elektrycznych jednostek portowych przeznaczonych do wykonywania usług w porcie – poinformował w lutym br. Eng Dih Teo, Chief Executive, Maritime and Port Authority Singapore, na portalu społecznościowym.
Rząd Wielkiej Brytanii zagwarantował 33 miliony GPB ma rozwój zielonej żeglugi i portów. Te jedna z transz programu UK SHORE na który przeznaczono w 2022 r. 206 milionów GPB. W br. dotacje przyznano 33 projektom zgłoszonym przez porty i firmy żeglugowe. Przeznaczone zostaną na nowe technologie mające na celu ograniczenie emisji szkodliwych substancji przez transport morski. Zapewnią również utrzymanie miejsc pracy na obszarach przybrzeżnych i pobudzenie lokalnej gospodarki – podkreśla rząd Wielkiej Brytanii w komunikacie.
Port Frederikshavn w Danii przygotowuje się do operacji podniesienia i przesunięcia nieczynnego FSRU, który czeka na rozbiórkę. Wszystko dlatego, że po zeszłorocznym wypadku został on ustawiony tak, że wchodzi na teren terminala, który port musi sprzedać.
Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
Praca na statku to nie tylko ciekawe doświadczenie i możliwość poznawania świata, ale także spore wyzwanie podatkowe. Marynarze, którzy pracują na zagranicznych jednostkach, muszą zmierzyć się z różnymi systemami podatkowymi, zależnymi od tego, w jakich krajach osiągają dochody czy gdzie siedzibę mają armatorzy.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk