Wypełniony ropą naftową tankowiec Sounion wciąż płonie na Morzu Czerwonym po tym, jak w zeszłym tygodniu został zaatakowany przez Huti. Niektóre źródła podają, że jednostka może już przeciekać, co skutkowałoby poważną katastrofą ekologiczną.
Spółka wydobywcza Viaro Energy osiągnęła porozumienie z firmami Shell i ExxonMobil w sprawie przejęcia 100% udziałów w eksploatowanych przez pierwszą z tych firm w aktywach w południowej części Morza Północnego w Wielkiej Brytanii. Zgodnie z warunkami transakcji Viaro Energy przejmie pełną własność jednego z największych i najdłużej produkujących aktywów gazowych w kraju, w tym zakłady produkcyjne i terminal LNG Bacton.
W połowie czerwca zarząd portów Antwerpia i Brugia podpisał Deklarację z Oslo. Deklaracja ta stanowi wspólne zobowiązanie kluczowych interesariuszy do rozwoju technologii wychwytywania, utylizacji i składowania dwutlenku węgla (CCUS), które są niezbędnymi działaniami w transformacji portowej społeczności wspierającej osiągnięcie zrównoważonej gospodarki.
DeepOcean otrzymał od ExxonMobil Guyana kontrakt na świadczenie usług budowy podmorskich i w zakresie inspekcji, konserwacji oraz napraw (inspection, maintenance, and repair, IMR) na wodach Gujany w Ameryce Południowej. Wiąże się to z ogromnymi dla tego państwa inwestycjami w zakresie wydobycia bogatych złóż ropy i gazu. Odbywa się to jednocześnie w trudnej sytuacji politycznej w regionie.
Administracja Joe Bidena wstrzymała nowe zatwierdzenia amerykańskiego Departamentu Energii dla możliwych projektów eksportowych skroplonego gazu ziemnego (LNG). Działanie Amerykanów spotkało się z licznymi reakcjami na całym świecie, stanowiąc zarazem element gry politycznej w wyścigu o urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych.
Jumbo Offshore Installation Contractors B.V. ("Jumbo Offshore") otrzymało od MODEC Guyana Inc. ("MODEC") kontrakt na wstępną instalację cum FPSO Errea Wittu, która będzie zlokalizowana u wybrzeży Gujany.
Rotterdam, miasto i port położone nad Morzem Północnym, wykorzystuje swoje położenie do kreowania połączeń morskich, logistycznych i biznesowych Europy Północnej ze światem. Port i działające w nim klastry przemysłowe są miejscem tworzenia przewagi konkurencyjnej w oparciu o innowacje.
Co najmniej 2456 lobbystów zajmujących się paliwami kopalnymi bierze udział w odbywającym się w Dubaju międzynarodowym szczycie klimatycznym COP28 - informuje dziennik "The Guardian".
Mająca siedzibę w Norwegii firma z branży żeglugowej podpisała kontrakt z China Merchants Jinling Shipyard Co., Ltd. na budowę czterech statków PCTC klasy Shaper, zasilanych metanolem, z opcją na budowę ośmiu kolejnych. W ten sposób transport pojazdów osobowych ma pozostawać przyjazny dla środowiska, zgodnie z polityką dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2.
Ładunek ropy naftowej zalegający od 2016 na zacumowanym nieopodal Jemenu byłym tankowcu groził jedną z największych katastrof ekologicznych. Po zakończeniu procesu przeniesienia ładunku na inny statek świat odetchnął z ulgą, ale potrzeba więcej funduszy, aby to wszystko zakończyć.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów