Geopolityka, gospodarka, technologia – wszystkie czynniki, które wpływają na funkcjonowanie branży morskiej zmieniają się niemal z miesiąca na miesiąc. Jak powinna wyglądać ewolucja stoczni? W jaki sposób mają odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Czy sytuacja geopolityczna wymusi większą rywalizację, czy większą współpracę? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poszukamy w branżowym gronie podczas tegorocznej edycji konferencji na morzu „Rejs z GospodarkaMorska.pl”.
Przyszłość sektora offshore wind w Polsce zależy od adekwatnego rozwoju infrastruktury portowej – to jedna z głównych konkluzji, które wyraźnie wybrzmiały podczas Kongresu Polskie Porty 2030. Rozmawialiśmy z uczestnikami o kluczowych projektach inwestycyjnych oraz wyzwaniach, które należy zaadresować, aby stworzyć optymalne warunki dla budowy i utrzymania morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Szczecin otwiera się coraz bardziej na wodę i choć stocznie okrętowe nie mają takiej pozycji jak kilka dekad temu, to wciąż wiele się na Pomorzu Zachodnim buduje. Głównie jachty, łodzie motorowe, czy bezemisyjne napędy dla branży marine. Szczecin - znany ze swojego portowego dziedzictwa i innowacyjnych przedsiębiorstw - staje się nowym centrum ekologicznej rewolucji w branży morskiej. Trzy lokalne firmy: mPower, Trident Boats i CS Kompozyty postanowiły połączyć swoje siły, aby wspólnie tworzyć nową linię ekologicznych jednostek.
Hapag-Lloyd, jeden ze światowych liderów logistyki morskiej, zatrudni 100 specjalistów jeszcze do końca roku. Powiększenie zespołu ma związek z rozwojem procesów obsługiwanych w gdańskim oddziale oraz pionierskim narzędziem służącym do śledzenia położenia kontenerów.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wraz z Partnerami otworzyła w Gdańskim Parku Naukowo – Technologicznym nowy rozdział cyfrowej gospodarki. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych otworzyła dostęp do bezpłatnych, specjalistycznych usług związanych z wdrożeniem innowacji cyfrowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Rewolucja informatyczna i informacyjna nie omija portów morskich. Narzędzia Przemysłu 4.0 trafiają do portów, które już od dawna są nie tylko miejscem przeładunków i uszlachetniania towarów ale również działalności przemysłowej najwyższej jakości. A właściwie nawet od zawsze.
5 i 6 marca młodzież szkół średnich i studenci mieli okazję spotkać się ze 120 wystawcami w czasie 2. Edukacyjnych Targów Kariery EDU OFFSHORE WIND.
W hali Amber Expo wystartowała dziś druga edycja targów edukacyjnych Edu Offshore Wind, kierowanych przede wszystkim do młodzieży szkolnej i studentów. Po zeszłorocznym udanym debiucie organizatorzy spodziewają się jeszcze większego zainteresowania.
Motywem przewodnim VI edycji Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego będzie rozmowa o sztucznej inteligencji oraz nowoczesnych rozwiązaniach energetycznych dla gospodarki morskiej. Podejmiemy dyskusję na temat cyfrowych bliźniaków - technologii opartej w dużej mierze na symulacjach, modelach matematycznych i Internecie Rzeczy.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie