Odbywające się na początku czerwca Nor-Shipping 2023 to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie roku w biznesie morskim. Przytłaczał ogrom około 1 000 wystawców oraz około 50 tys. uczestników - przedstawicieli biznesu i polityki, nauki i klastrów morskich, czołowych firm badawczych i eksperckich z całego świata. Polska przyjechała na Nor Shipping z wodorem.
Za pośrednictwem spółki projektowej Everfuel Greenstat Production 1 AS, duńska spółka paliw wodorowych Everfuel i norweska spółka energetyczna Greenstat podpisały umowę z norweskim producentem Elkem na długoterminową dzierżawę gruntów w strefie przemysłowej Fiskaa w Kristiansand, Norwegia, w celu budowy hubu wodorowego.
Duński dostawca zielonego wodoru Everfuel ogłosił produkcję pierwszego wodoru w największym w Europie elektrolizerze, obiekcie HySynergy o mocy 20 MW w Fredericia w Danii.
Ørsted wraz z partnerami chcą przyspieszyć realizację projektu wodorowego Power-to-X ,,Green Fuels for Denmark" o dwa lata. Nowy plan zakłada uruchomienie elektrolizera o mocy 100 MW, a także rozpoczęcie zrównoważonego wychwytywania dwutlenku węgla (CO2) w 2025 roku.
Port Narwik w północnej Norwegii potrzebuje nowej łodzi, która powinna być zarówno szybka, jak i bezemisyjna. Spółka TECO 2030 wraz z 8 partnerami poszukuje obecnie finansowania publicznego, aby zbudować jeden z pierwszych na świecie szybkich statków napędzanych wodorem.
Firma Orsted z Kopenhagi rozpoczęła realizację swojego pierwszego projektu dotyczącego pozyskiwania odnawialnego wodoru. – Odnawialny wodór może stać się bastionem przemysłu dla kilku gałęzi europejskiej gospodarki – uważa wiceprezes Orsted.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości