Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała właśnie drugi ultrawielki kontenerowiec. Jego ładowność nie dość, że przekracza magiczną do niedawna barierę 24 tys. TEU, to jeszcze tak, jak jeszcze żaden inny kontenerowiec. W ten sposób jednostka o ładowności 24 346 TEU pobiła światowy rekord.
Chińska stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding dostarczyła gigantyczny transportowiec Ever Acme, mogący przewozić 24 tys. kontenerów blisko cztery miesiące przed terminem. Ten był pierwotnie wyznaczony na II kwartał 2023 roku.
Ever Alot, pierwszy kontenerowiec, który przekroczył próg 24 000 TEU, został przekazany armatorowi w czerwcu tego roku. Pobity w ten sposób rekord nie utrzymał się jednak długo – właśnie zwodowana została MSC Tessa, która pomieści jeszcze więcej ładunku.
Ever Alot to nowy rekordzista pod względem pojemności statków. Kontenerowiec został właśnie przekazany przez stocznię armatorowi.
Rekordowy dla Europy ładunek został przeładowany w Antwerpii, nie – jak podano wcześniej – w Felixstowe.
Zwodowany w Chinach kontenerowiec Ever Alot może pochwalić się pojemnością znamionową wynoszącą dokładnie 24 004 TEU – największą w historii.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie