Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
Cadeler, jedno z wiodących przedsiębiorstw w sektorze offshore na świecie, podsumował 2023 rok. Koncern zanotował przychód, zwiększył flotę i dokonał znaczącej fuzji.
Cadeler, duńska firma specjalizująca się w montażu turbin dla projektów offshore wind połączy siły biznesowe z spółką usługową Eneti (dawniej Scorpio Bulkers) z siedzibą w Monako. Połączona grupa będzie obsługiwać cztery statki aktywne na wodach oraz sześć obecnie nowo budowanych jednostek, które mają zostać dostarczone do obsługi klientów w latach 2024-2026. Cadeler ma już umowę rezerwacyjną na transport i instalację około 70 turbin dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power.
Specjalizujący się w urządzeniach pokładowych Towimor to specyficzna firma – jako jedna z niewielu na polskim rynku okrętobudownictwa nie mieści się nad morzem, a w Toruniu. Ale dzięki utworzeniu spółki i fabryki w Korei Południowej jest bliżej klienta niż kiedykolwiek wcześniej. O osiągnięciach i planach firmy, a także bogatych w doświadczenia ostatnich latach, opowiada Marcin Starybrat, dyrektor handlowy w Towimorze.
Perfekcyjnie przygotowana łódź, świetna taktyka i doskonała praca całej załogi – to przepis na sukces polskiego jachtu WindWhisper, który nie dał szans rywalom w pierwszym etapie legendarnych regat The Ocean Race. Sam udział załogi z Polski w tej imprezie przez dekady pozostawał jedynie w sferze marzeń, a o etapowym zwycięstwie nikomu się nawet nie śniło. Historia polskiego żeglarstwa pisze się na naszych oczach.
Trwa ostatnie odliczanie przed pierwszym etapem legendarnych regat The Ocean Race. W niedzielę 15 stycznia do oceanicznego wyścigu z Alicante do Mindelo na Wyspach Zielonego Przylądka stanie 11 załóg. Wśród jachtów klasy VO65 jest polski WindWhisper.
Lata marzeń, miesiące intensywnych przygotowań, zarówno pod względem sportowym, jak i logistycznym. Nadchodzi historyczny moment dla polskiego żeglarstwa. 8 stycznia na starcie regat The Ocean Race po pół wieku znów załopocze biało-czerwona bandera. Załoga polskiego jachtu WindWhisper to idealnie skomponowana mieszanka rutyny i młodzieńczego entuzjazmu. Znany jest jej pełny skład.
Towimor podpisał kontrakt z jedną z największych stoczni, koreańskim DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) na dostawę wyposażenia cumowniczo-kotwicznego na budowane dla Eneti statki do instalacji turbin wiatrowych.
Ørsted i Sing Da Marine Structure (SDMS) załadowały w porcie Kaohsiung pierwszą partię fundamentów w całości wyprodukowanych na Tajwanie.
Firma Eneti Inc zajmująca się instalacjami morskimi na morzu, do niedawna znana jako Scorpio Bulkers, zawarła umowę na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych. Jednostka zostanie zbudowana przez południowokoreańską firmę Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem