Celem przyspieszenia transformacji energetycznej zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej, CMA CGM i Bpifrance tworzą fundusz mający wesprzeć zmiany we francuskim sektorze branży morskiej.
Amerykańskie władze przekażą dotację w wysokości 100 mln dolarów duńskiemu koncernowi. Dofinansowanie ma pomóc w rozwoju zakładu Ørsted zajmującego się wytwarzaniem ekologicznego metanolu w Teksasie, a także dekarbonizacji trudnego do elektryfikacji sektora morskiego i utworzeniu miejsc pracy w USA w ramach nowej branży związanej z czystą energią.
Wyspy energetyczne obiecują zaspokoić rosnące zapotrzebowanie świata na niedrogą, stabilną i odnawialną energię. John Ammentorp, dyrektor ds. krajowego rynku energii w Danii, bada sposoby zapewnienia konkurencyjności wysp energetycznych i pomaga przenieść tę przełomową koncepcję z deski kreślarskiej do rzeczywistości.
Szwedzka spółka OX2 rozpoczęła rozwój morskiego hubu energetycznego Neptunus w południowej części Morza Bałtyckiego, u wybrzeży Szwecji.
Ørsted podpisał umowę nabycia 25% udziałów Public Service Enterprise Group (PSEG) w projekcie morskiej energii wiatrowej Ocean Wind 1 o mocy 1100 MW, zlokalizowanym ok. 24 km od wybrzeży południowej części stanu New Jersey w USA. Przejęcie zapewnia Ørsted 100% udziałów w Ocean Wind 1.
Holenderska spółka Van Oord poinformowała, że nowoczesna, hybrydowa jednostka Calypso została zwodowana w stoczni Vard w Tulcea w Rumunii. Statek posłuży do układania kabli nowej generacji.
Władze portu w Göteborgu rozpoczęły współpracę z firmami Stena Line, DFDS, Ørsted i Liquid Wind w celu utworzenia pierwszego w Europie hubu paliw zielonych (e-fuels). Plany w zakresie produkcji e-metanolu zostaną zrealizowane już 2025 roku.
P2X Solutions, pionier w dziedzinie zielonego wodoru i technologii Power-to-X, otrzymał od Bank of Åland dofinansowanie w wysokości 75 tys. euro na badanie SH2ORE, które ma na celu wsparcie znacznej redukcji emisji w transporcie morskim na Morzu Bałtyckim. Badania będą realizowane w ramach w ramach ,,Baltic Sea Project”.
Firma wykorzystuje swoje doświadczenie w dziedzinie układów napędowych w celu poprawy wydajności paliwowej pojazdów i redukcji emisji do badań nad paliwami do pojazdów elektrycznych.
Do końca dekady udział ekologicznych paliw stosowanych w żegludze w Unii Europejskiej powinien wynosić 7 proc. aby osiągnąć pełną dekarbonizację sektora do 2050 roku – wynika z raportu organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E).
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju