25 czerwca w siedzibie Inkubatora Starter odbyło się kolejne spotkanie mastermind z cyklu Women Can Sea. Tym razem dyskusja kobiet branży morskiej skupiła się na neuroróżnorodności w tym sektorze.
Podczas pierwszego panelu podczas konferencji dotyczącej znaczenia morza w systemie ochrony polityki i gospodarki krajowej w wielu aspektach grono uczestników dyskutowało nad tym, jakiego znaczenia nabiera infrastruktura morska, szczególnie w kontekście energetyki. Zmiany geopolityczne sprawiły, że inwestycje w rozwój morskiej energii wiatrowej i dostaw gazu sprawiły dynamicznie się rozwijają, co tworzy tak szanse jak i zagrożenia.
W Świnoujściu odbyło się spotkanie przedstawicieli biznesu zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej i rady miasta wraz z prezydent Joanną Agatowską. W jego trakcie poruszano różnorodne tematy związane z wizją rozwoju miasta oraz zacieśniania współpracy. W tle pozostają kontrowersje wokół budowy terminala kontenerowego.
Ostatnia dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskich Portów 2030 skupiała się na temacie ESG w portach, terminalach i żegludze. Prelegenci byli przedstawicielami różnorodnych instytucji przez co goście mogli spojrzeć na temat w sposób wielowymiarowy.
Polskie Porty to nie tylko wielka trójka portów o strategicznym znaczeniu dla gospodarki kraju. To również szereg mniejszych portów, nie będących własnością Skarbu Państwa. Wraz z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej ich rola rośnie, choć borykają się one z problemami często wynikającymi z zaniedbań ze strony władz centralnych. Między innymi o nich rozmawiali eksperci podczas panelu poświęconego wpływowi portów na rozwój gmin i miast nadmorskich.
Na koniec pierwszego dnia drugiej edycji konferencji Kongres Polskie Porty 2030 odbył się panel dyskusyjny pod tytułem "Net-Zero. Zielona Transformacja w Portach - Mit czy Wyzwanie?", który zgromadził czołowych ekspertów i praktyków z branży portowej. Moderatorem panelu był Bogdan Ołdakowski, CEO Actia Forum, który sprawnie kierował debatą, stawiając trudne pytania i moderując dynamiczną wymianę poglądów.
Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.
Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.
W Sopocie wystartowało najważniejsze wydarzenie polskiej branży portowej - organizowany przez wydawcę portalu GospodarkaMorska.pl Kongres Polskie Porty 2030. Około 750 uczestników weźmie udział w dwudniowej imprezie wypełnionej dyskusjami i prelekcjami.
Po unieważnieniu pierwszego przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni, Zarząd Morskiego Portu Gdynia szybko uruchomił kolejny. Czas na składanie ofert wstępnych upływa 3 lipca.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk