• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Orlen: nowe złoże gazu pozwoli na zwiększenie produkcji

Norweska spółka Orlenu PGNiG Upstream Norway wraz z partnerami koncesyjnymi odkryła nowe złoże gazu w pobliżu eksploatowanego już pola Gina Krog - podał we wtorek koncern. Odkrycie jest szacowane na 0,8-2,6 mln m sześc. ekwiwalentu ropy.

07.11.2023, 10:05
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament jako dowód na okoliczność danych ładunkowych

Istotą dokumentacyjnej funkcji konosamentu jest to, iż „provides evidence of the facts represented in it” [za, Scrutton].

04.11.2021, 10:39
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Po jakim czasie zobaczylibyśmy efekt wyzerowania emisji CO2?

Średnia temperatura powierzchni Ziemi prawdopodobnie będzie rosnąć jeszcze przez pewien czas, nawet po całkowitym zatrzymaniu emisji dwutlenku węgla związanych z działalnością człowieka. Czy zdołamy za naszego życia zaobserwować efekty ochrony klimatu? Młodsi mają szansę!

14.07.2020, 11:47
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kolejka statków w brazylijskich terminalach cukrowych może oznaczać początek wzrostu popytu na transport towarów

W Brazylii, największym na świecie producencie cukru, kolejka statków czekających na załadunek tego towaru staje się coraz większa. Może to oznaczać początki ożywienia gospodarczego.

06.05.2020, 21:46
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Znaczenie dowodowe konosamentu w świetle prawa angielskiego

Historycznie pierwotna – a w relacji przewoźnik-dysponent ładunku (frachtujący-odbiorca ładunku) w dalszym ciągu funkcja podstawowa konosamentu – to funkcja potwierdzająca przyjęcie ładunku do przewozu oraz określająca stan ładunku na datę przyjęcia.

19.01.2018, 09:42
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament jako dowód przyjęcia ładunku

Bazowy opis ładunku sprowadza się do opisu zewnętrznego stanku ładunku, jego ilości, charakteru, znaków głównych niezbędnych do stwierdzenia tożsamości ładunku lub jego opakowań. Reguły Hague-Visby 1924/1968 – potwierdzając i systematyzując niejako dotychczasową praktykę w tym zakresie – przewidziały w Art. III (3), iż przewoźnik powinien, po przyjęciu ładunku w swoją pieczę, wydać na żądanie frachtującego („shipper”) konosament określający

10.11.2017, 16:10

Dziękujemy za wysłane grafiki.