Dwie inwestycje poprawiające dostęp do portu w Szczecinie uzyskały dziś pozwolenie na budowę. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc zatwierdził projekty budowy przedsięwzięć pod nazwą „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” oraz „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”.
Połączenie kolejowe na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz (linia nr 201) zostanie zelektryfikowane i powstanie dwutorowa linia kolejowa – poinformował wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński. Inwestycja ma być zrealizowana do 2023 roku.
Główny problem, który identyfikujemy na Pomorzu to dostęp do Portu Gdynia – powiedział dziś w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Dwa kolejne priorytety transportowe, jakie wymienił, to tzw. druga obwodnica metropolitalna Trójmiasta oraz trasa Rumia-Reda-Władysławowo.
W Polsce istnieje tendencja wzrostowa w zakresie modernizacji, rozbudowy czy budowy infrastruktury w obrębie portów, mająca na celu dostosowywanie portów do zwiększającego się zapotrzebowania na usługi przeładunkowe wolumenów. Czy tendencja wzrostowa w polskich portach morskich się utrzymała?
Setki turystów czekało w niedzielę wieczorem na możliwość dostania się na promy do Wielkiej Brytanii, po tym jak związkowcy ze SCOP Seafrance (spółdzielni pracowniczej związanej z MyFerryLink) zablokowali dostęp do portu. Protestujący użyli łodzi ratunkowych, aby wstrzymać odjazdy i przyjazdy do portu.
Nowy przetarg ogłosił Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Chodzi o poprawę dostępu do portu w rejonie Basenu Kaszubskiego wraz z zalądowieniem Basenu Noteckiego. Dzięki modernizacji ma zwiększyć się potencjał masowy portu.
Terminal LNG w Świnoujściu rośnie w siłę: 300. dostawa LNG i 24 mln ton przyjętego surowca
Przetarg na projekt i budowę Drogi Czerwonej możliwy w 2026 r.
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Pożar na indyjskiej fregacie zakończył się wywróceniem okrętu
Klif w Jastrzębiej Górze został wzmocniony i ma być bezpieczny
Polscy marynarze podwodni szkolili się w Korei Południowej