Prototyp hybrydowej, zbudowanej z betonu oraz tworzyw sztucznych, wraz z komponentami, innowacyjnej hybrydowej pływającej platformy, został zatwierdzony jako jedna z technologii do pozyskiwania energii wiatrowej na pełnym morzu.
Prototyp zbudowanej z betonu oraz tworzyw sztucznych, wraz z komponentami -innowacyjnej hybrydowej pływającej platformy został zatwierdzony jako jedna z technologii do pozyskiwania energii wiatrowej na pełnym morzu.
Z rynku spływały kolejne elektryzujące informacje na temat inwestycji w tonaż. Wielkie zamówienia omijały jednak w większości przypadków europejski rynek stoczniowy, lokując się głównie na Azji.
Azerski potentat naftowy SOCAR wraz z norweskim Equinorem potwierdziły odkrycie złoża Karabagh położonego 120 kilometrów od brzegu na wschód od Baku, w azerskim sektorze Morza Kaspijskiego.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Europejską Agencję do spraw Bezpieczeństwa na Morzu (EMSA), 80% przyczyn wypadków i katastrof na morzach i oceanach to błędy ludzkie wywołane zwykle presją czasu, złą organizacją pracy i aspektami psychologicznymi. Czy zastosowanie na statkach i jednostkach offshore sztucznej inteligencji (SI), której zadaniem będzie wspieranie załogi podczas podejmowania decyzji i wykonywania zadań, pozwoli całkowicie wyeliminować wypadki na morzu?
O konkurencyjności, a więc możliwości dalszego rozwoju portów morskich i żeglugi zadecydują: digitalizacja i ochrona środowiska. W świecie globalnym nie da się utrzymać konkurencyjności bez innowacyjnych narzędzi wymiany informacji, niezbędnych dla zbudowania sprawnego i bezpiecznego łańcucha dostaw, a ochrona środowiska, jest nieodłącznym, wielopłaszczyznowym efektem ich wykorzystania, niezależnie od „zielonych” technologii specjalnie dedykowanych tym sektorom transportu morskiego.
Największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy Yangshan Deep Water Port już otwarty. Uroczystość odbyła się w niedzielę w Porcie Szanghaj. Zdolność przeładunkowa terminalu to docelowo 6,3 mln TEU.
Rosyjskie wojsko pokazało swój zespół fok trenowanych specjalnie do podkładania bomb, drobnych napraw okrętów i "atakowania wrogów ich ostrymi jak brzytwa zębami".
Szanghajski port przeładował w 2017 roku ponad 40 milionów TEU bijąc tym samym własny rekord z poprzedniego roku.
W Chinach Yangshan Deep Water Port, największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy, rozpoczął próbne operacje. Obiekt jest częścią portu w Szanghaju. Początkowo obsłuży 4 mln TEU.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri