Kontynuując przyjęty plan rozszerzania działalności w obszarze dostaw paliw żeglugowych i realizując wcześniejsze zapowiedzi w tym zakresie, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w rejonie portów Szczecin, Świnoujście i Police. Było to możliwe dzięki szybkiej realizacji inwestycji w instalację przeznaczoną dla paliw bunkrowych w szczecińskim terminalu Unimot Terminale. Pierwsza zrealizowana w tym rejonie przez Grupę Unimot dostawa odbyła się 29 maja 2024 r. – w porcie w Szczecinie zabunkrowano jed
Unimot Paliwa – spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni.
Kontynuując przyjętą strategię dywersyfikacji działalności Grupy Unimot, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w polskich portach. Pierwsza dostawa odbyła się 11 marca 2024 r. – w porcie w Gdyni zatankowana (zabunkrowana*) została jednostka Fairplay VII, należąca do firmy Fairplay Towage Polska Sp. z o.o. Sp.k. Działalność bunkrowa Grupy Unimot prowadzona będzie w oparciu o dwa z dziewięciu terminali paliwowych należących do Unimot Terminale, zlokalizowanych w Gdańsku i Szczecinie.
W 2023 r. Grupa Orlen załadowała w terminalu w Świnoujściu 8423 cysterny LNG o łącznym wolumenie ponad 149,5 tys. ton. To o prawie 60 proc. więcej niż w 2022 r. Pod tym względem obecny rok, jak wskazują dane za styczeń, może być jeszcze lepszy - podał w poniedziałek koncern.
Praca w terminalu LNG w Świnoujściu się nie zatrzymuje. Ostatnio informowaliśmy o jubileuszowej dostawie nr 250, tymczasem wczoraj gazoport odwiedził kolejny gazowiec, notując 252. dostawę LNG.
Rok 2023 będzie rekordowy, jeśli chodzi o dostawy LNG - zapowiada operator systemu przesyłu gazu Gaz-System. Dodano, że od początku funkcjonowania terminala w Świnoujściu przyjęto w nim 243 dostawy LNG i przetłoczono do Krajowego Systemu Przesyłowego - 24,2 mld m sześc. gazu.
Japońska firma rozwija projekt akumulatorowca, tj. jednostki morskiej wyposażonej w akumulatory, która mogłaby magazynować energię elektryczną i dostarczać ją tam, gdzie byłaby potrzebna.
Ukraina liczy na wznowienie projektu ropociągu Brody - Adamowo i budowę paliwowej rury z Polski - powiedział w rozmowie z PAP dyrektor generalny Sarmatii Siergiy Skrypka. Pomocą było by wsparcie ze strony KE - przyznał. Dodał, że choć budowa będzie możliwa po wojnie, to prace już powinny ruszyć.
Ponad rok od otrzymania nagrody Statek Roku, Hydra zabunkrowała w grudniu br. i ma wypłynąć na firody. Prom będzie przewoził ludzi i samochody na trasie między norweskimi portami Hjelmeland, Nesvik oraz Skipavik niedaleko Stavanger – poinformował mnie Erlend Hovland, Chief Technology Officer, Norled AS.
Ze względu na restrykcyjne normy ograniczające stosowanie statków wykorzystujących paliwo wysokosiarkowe, Bałtyk może stać się poligonem dla innowacji, twierdzą eksperci ABB. Szczególną rolę ma do odegrania zielony wodór, który jest niezbędny w realizacji celów zielonej rewolucji w żegludze.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości