Powtórka z blokady Kanału Sueskiego przez Ever Given, ale na szczęście w o wiele mniejszej skali: w Anglii na rzece Nene w poprzek rzeki stanął statek, blokując całkowicie tor wodny.
Przez umowę czarteru na czas armator zobowiązuje się za wynagrodzeniem (opłatą czarterową „hire”) oddać czarterującemu statek do komercyjnej eksploatacji.
W Części 1 naszego opracowania Czarter na podróż – okres ładowania w fomule „sztywnej” , podjęliśmy próbę analizy formuły okresu ładowania „lay time” ustalonej w oparciu o ściśle określony czas („fixed period of time”) lub podobną do tego ścisłą formułę czasową raty przeładunkowej dla danego statku i umowy frachtowej. W tej części zdefiniowaliśmy też cztery kategorie okoliczności, w których czarterujący może zostać zwolniony z przedmiotowego bezwzględnego obowiązku za/wyładunkowego lub, ujmując to w inny sposób, okoliczności, któ
Jumbo Offshore usunęło dwa monopale na tajskiej morskiej farmie wiatrowej Yunlin w Tajwanie. Załoga Jumbo Offshore wykonała pracę, wykorzystując swój statek dźwigowy Fairplayer, który przybył z Europy.
Jemeńscy bojownicy dokonują kolejnych ataków na statki i okręty w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej. Siły międzynarodowej koalicji nie pozostają dłużne i obok zestrzeliwania niszczą także broń Huti przygotowywaną do użycia. Zagrożenie dla żeglugi pozostaje, mimo wysiłków na rzecz jej ochrony.
Firma A.P. Moller - Maersk zainaugurowała 14 maja działalność specjalistycznego magazynu typu cross-dock w Porcie Rotterdam w Holandii, na obszarze terminalu Maasvlakte II. W zamierzeniu ma to znacznie przyspieszyć przepływ ładunków od przybycia na statek do punktu sprzedaży, zwłaszcza w krajach Beneluksu, Niemczech i Francji.
SEA Europe, stowarzyszenie reprezentujące europejski przemysł technologii morskich, obejmujące stocznie i producentów sprzętu morskiego, przedstawiło w Parlamencie Europejskim swoje zalecenia polityczne dotyczące strategii przemysłu morskiego.
Japońskie Morskie Siły Samoobrony zaprezentowały jeden ze swoich okrętów, który przeszedł gruntowną przebudowę. Dzięki temu JS Kaga (DDH-184) może służyć transportowi i obsłudze nie tylko śmigłowców, jak dotąd, ale też samolotów. To element zwiększania zdolności sił morskich Japonii, w obliczu współczesnych zagrożeń oraz ochrony własnej domeny morskiej.
Prowadzona pod egidą Unii Europejskiej międzynarodowa operacja EUNAVFOR Aspides od lutego chroni statki znajdujące się na obszarze Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej i poruszające na trasie obejmującej m.in. Kanał Sueski. Trwające od listopada 2023 roku ataki jemeńskich bojowników Huti doprowadziły do największego od dekad kryzysu w branży morskiej.
W tradycyjnym systemie common law, terminowa płatność „hire” (opłaty czarterowej), jakkolwiek należąca do kluczowych obowiązków czarterującego, nie stanowi warunku istotnego umowy czarteru na czas.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki