Port w Hamburgu jako pierwszy w Europie zaimplementował technologię dostarczania energii elektrycznej z lądu zarówno dla wycieczkowców, jak i kontenerowców.
W zeszłym tygodniu operator terminala kontenerowego Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i Hafenbetriebsgesellschaft Braunschweig mbH (spółka operacyjna portu w Brunszwiku) podpisały strategiczną umowę o partnerstwie w celu promowania przyjaznego dla środowiska transportu między Hamburgiem a portem śródlądowym w Dolnej Saksonii.
Niemiecki operator portowy EUROGATE zamknął rok finansowy 2018 ze stabilnymi przeładunkami kontenerów mimo ciężkich warunków rynkowych. W tym czasie bremeński koncern obsłużył 14,1 mln TEU w 12 obiektach na przestrzeni całej Europy.
CSCL GLOBE to pierwsza jednostka o pojemności 19.100 TEU jaki był odprawiany w hamburskim porcie. To obecnie największy statek kontenerowy na świecie, a obsługuje serwis liniowy na szlaku pomiędzy Europą a Azją. Chiny w tym roku ugruntują swoją pozycję najbardziej znaczącego partnera handlowego Hamburga w przewozach kontenerowych. Po zakończeniu szacowania wyników przeładunku w roku 2014 Hafen Hamburg Marketing jest przekonany, że poziom 3 milionów TEU w przewozach kontenerowych z Chinami jest możliwy do osiągnięcia
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024