• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rosyjskie tankowce płyną do Afryki. Moskwa szuka nowych rynków zbytu

Objęta zachodnimi sankcjami Rosja zwiększa dostawy oleju napędowego i benzyny do Afryki, która po Azji staje się kolejnym ważnym rynkiem dla jej surowców. W kwietniu do Sudanu dotarły już dwa tankowce z przetworzoną ropą, trzeci jest w drodze.

12.04.2024, 09:08
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament – deklaracja dotycząca zewnętrznego stanu ładunku

System prawa angielskiego (common law), bardzo wyraźnie rozróżnia zakres obowiązków przewoźnika, związanych z wystawieniem i wydaniem konosamentu, w zależności od typu ładunkowej deklaracji konosamentowej.

12.07.2021, 11:07
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament (bill of lading) – funkcja potwierdzenia przyjęcia ładunku do przewozu [„receipt for the goods shipped”]

W historycznym rozwoju – konosament („bill of lading”; „B/L”) – jako dokument przewozowy ukształtowany został, jako swoisty dokument realizujący trzy funkcje: 1) potwierdzający przyjęcie ładunku do przewozu; 2) będący dowodem warunków umowy przewozu; 3) stanowiący swoisty papier wartościowy.

18.03.2021, 09:35
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Ocena Międzynarodowej Rady Badań Morza (ICES) ws. stanu stada wschodniego dorsza w Morzu Bałtyckim

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zleciło Międzynarodowej Radzie Badań Morza (ICES) wykonanie analizy i oceny efektywności istniejących obszarów i okresów zamkniętych na stan stada wschodniego dorsza w Morzu Bałtyckim. Ministerstwo poprosiło o uwzględnienie w analizie istniejących obszarów zamkniętych w basenach: Bornholmskim, Gdańskim i Gotlandzkim ustanowionych zgodnie z art. 18 Rozporządzenia UE 2016/1139 oraz okresu zamkniętego (od 1 lipca do 31 sierpnia) w podobszarach 25-26 wraz z analizą zasadności ich

03.12.2018, 10:04
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Klauzule konosamentowe typu „weight and/or quantity unknown” w świetle prawa angielskiego

Art. III (4) Reguł Hague-Visby, potwierdzając zasady common law przewiduje, iż konosament stwarza domniemanie wzruszalne (prima facie evidence) przyjęcia przez przewoźnika ładunku w zakresie opisów deklaracji dotyczących znaków głównych potrzebnych do zidentyfikowania ładunku, liczby, ilości lub ciężaru oraz zewnętrznego stanu i wyglądu ładunku.

25.12.2017, 14:17

Dziękujemy za wysłane grafiki.