Nowe połączenie drobnicowe z portu Chittagong do Gdańska ma być odpowiedzią na potrzeby klientów głównie z szeroko pojętej branży fashion którzy importują towary z krajów takich jak Bangladesz, Indie czy Pakistan. Wiąże się to z rozwojem sieci połączeń oceanicznych z państwami Dalekiego Wschodu. Ma też zapewnić także redukcję emisji CO2 dzięki biopaliwom używanym przez poruszające się na tej trasie statki.
Doker w Port Klang, największym porcie w Malezji, dokonał nie lada odkrycia w jednym z kontenerów wyładowanych ze statku, który przypłynął z Bangladeszu. Po otwarciu drzwi kontenera jego oczom ukazał się... nastolatek.
W Chittagong, głównym porcie Bangladeszu, marynarze nie mogą już schodzić ze statków na ląd. Wszystko przez małpią ospę.
Czy nowy rok przyniesie zmiany w dotychczasowych trendach w zakresie tonażu? To wszystko będzie zależeć od warunków rynkowych. Te jednak jak na razie potwierdzają, iż rozwój będzie kontynuowany. Również wszystkie kluczowe destynacje, w których dokonuje się złomowań - wykazują się dużym apetytem i zapotrzebowaniem na tonaż, a więc powrócił tutaj optymizm. Tej sytuacji towarzyszy też stosunkowo niewielka ilość nowych dostaw jednostek. To z kolei powinno konsekwentnie wpływać na kontynuację dobrych warunków dla wielu segmentów żeglu
Już po dwóch miesiącach kartel stoczni złomujących w Bangladeszu upadł, gdyż nie udało mu się pozyskać wystarczająco tonażu – doniósł GMS, największy na świecie nabywca statków do recyklingu.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, umacnia pozycję w Azji Środkowej. W ostatnim czasie firma otworzyła swój pierwszy, własny oddział w Kazachstanie, który ma odpowiadać za obsługę klientów w całym regionie. Nowe biuro będzie też współpracować z klientami w Uzbekistanie, Turkmenistanie, Tadżykistanie oraz Kirgistanie.
Kolejne tygodnie tego bardzo niepewnego roku wskazywały na dobre wyniki frachtowe dla wielu z rynków poszczególnych segmentów żeglugi. Jednakże podstawy tych wzrostów jak i coraz mocniej objawiające się problemy z drugą falą globalnej bardzo niebezpiecznej pandemii COVID – 19 znów najwyraźniej zaczynają uderzać w rynek.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, uruchamia innowacyjne rozwiązanie w transporcie multimodalnym: Truck-Rail-Truck. Nowa usługa ma wspierać utrzymanie ciągłości łańcuchów dostaw i wymianę handlową w krajach azjatyckich w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.
Funkcjonariusze Pomorskiej Krajowej Administracji Skarbowej i Centralnego Biura Śledczego Policji przechwycili 9,6 milionów papierosów bez polskich znaków akcyzy. Papierosy przypłynęły w kontenerach z Portu Chittagong w Bangladeszu.
Ponad 3 lata po plażowaniu FPSO Maerska na plaży w Chittagong, Sąd Najwyższy Bangladeszu uznał import i rozbiórkę tej jednostki za nielegalne.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024