Spór dyplomatyczny między Litwą i Chinami przeniósł się do portów. Litewskie media podały, że Chińczycy odmówili przyjęcia produktów litewskich firm.
Chińskie porty i firmy żeglugowe przygotowują się na drugą falę zakłóceń w łańcuchu dostaw, które mogą być głębsze i dłuższe niż w czasie blokady kraju z powodu epidemii koronawirusa. Globalne rozprzestrzenianie się wirusa dławi bowiem popyt międzynarodowy.
Obliczenie dokładnego wpływu na rynki towarowe z powodu epidemii koronawirusa w Chinach jest nadal trudnym procesem, ze zbyt wieloma niewiadomymi, ale na podstawie danych zebranych przez firmę Refinitiv można przewidzieć jak opóźnienia w przeładunkach i kolejki masowców i tankowców czekających na rozładunek wpłyną na transport drobnicy masowej oraz ropy naftowej.
Główne porty chińskie zaliczyły udane I półrocze. Mimo kryzysu gospodarczego w Państwie Środka, prawie każdy z nich zaliczył wzrost przeładunków kontenerowych.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company