Ożywienie na rynku ropy naftowej i energii przyczynia się do nagłego wzrostu liczby zamówień na budowę nowych tankowców. Segment ten odkładał wymianę tonażu w czasie długotrwałej dekoniunktury, a teraz, podobnie jak wcześniej linie kontenerowe, walczy o pozyskanie miejsc na budowę. Chińskie stocznie korzystają z gwałtownego wzrostu liczby zamówień na nowe tankowce i wypełniają luki budowlane do 2025 r. i później.
Yangzijiang Shipbuilding wygrała kontrakt na budowę dwóch megakontenerowców (ULCV) o ładowności 24 tys. TEU. Będą to największe jednostki tego typu w historii nie tylko stoczni, ale i całej historii.
Chińska stocznia Hudong-Zhonghua w poniedziałek 31 sierpnia dostarczyła trzeci jamalski zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture (JV) będącej własnością Cosco Shipping i japońskiej firmy MOL.
Chiński stocznia Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering wygrała zamówienie na budowę tankowców LPG dla niemieckiej grupy Hartmann.
Chiński stocznia Cosco Shipping Heavy Industry dostarczyła gazowiec LNG o pojemności 28 000 metrów sześciennych.
Chińska stocznia Jiangsu Jinling w Nanjing rozpoczęła budowę promu TT-Line w ramach projektu "Green Ships". Jednostka będzie napędzana skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Wystawa Marintec 2019 w Chinach była wydarzeniem przełomowym. Podczas jej trwania DNV GL oficjalnie przyznało certyfikat chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding umożliwiającej budowę największego na świecie kontenerowca 25 000 TEU w pełni zasilanego gazem ziemnym.
Holenderska firma Conoship International specjalizująca się w inżynierii morskiej podpisała umowę z chińską stocznią Mawei na projekt dwóch wielozadaniowych jednostek typu DP2 B Spliethoff.
Stena Estrid już na wodzie. To pierwszy pierwszy prom ro-pax z serii E-Flexer dla Stena line, budowany w chińskiej stoczni Avic Weihai Shipyard. Jednostka ma wejść do eksploatacji na początku przyszłego roku. Będzie pływała po Morzu Irlandzkim, na trasie Dublin-Holyhead.
Stocznia China State Shipbuilding Corporation (CSSC) w zeszłym roku zakończyła próby morskie pierwszego inteligentnego masowca Great Smart o ładowności 38,8 tys. ton. Jednostka już niedługo pojawi się na wodzie.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi