Z udziałem przedstawicieli gdańskiej stoczni oraz norweskiego zamawiającego odbyła się 9 lipca ceremonia położenia stępki pod pierwszy z dwóch promów o napędzie hybrydowym. Statek powstaje w związku z wprowadzaniem na morski rynek Norwegii niskoemisyjnych jednostek transportowych.
Norweski certyfikator DNV potwierdził, że podczas żeglugi w sprzyjających warunkach nowoczesne żagle zapewniają zmniejszenie zużycia energii nawet o 32% podczas pokonywania mili morskiej. Dowodem tego jest ożaglowanie WindWings, zainstalowane na masowcu MV Pyxis Ocean, zarządzanym przez MC Shipping Singapore Branch i wyczarterowanym przez Cargill. Statek ten jakiś czas temu można było zobaczyć w Porcie Gdynia.
Na terenie gdańskiej stoczni 8 maja odbyło się cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla norweskiej firmy żeglugowej Torghatten Nord AS. To kolejny statek powstający na terenie zakładu, w powstającego w ramach rozwijanej oferty w postaci budowy niskoemisyjnych jednostek, z których większość wchodzi właśnie na morski rynek w Norwegii.
DNV nawiązał współpracę z Moss Maritime, wiodącym dostawcą usług w zakresie projektowania i inżynierii offshore, w celu przyspieszenia wdrażania technologii pływającej farmy fotowoltaicznej działającej w trudnych warunkach środowiskowych. Rozwój tego typu przedsięwzięć
DNV i Ocean Sovereign podpisały 19 marca porozumienie w sprawie zapewnienia, zgodnie z francuskimi przepisami, działalności Ocean Ark, innowacyjnego statku przeznaczonego do działań związanych z hodowlą ryb do celów gospodarczych, opracowanego przez chilijską firmę Ocean Arks Tech of Chile (OATECH). Ma to być nowoczesne, przyszłościowe rozwiązanie dla gospodarki związanej z rybołówstwem.
Zarząd Portu Singapur aktywnie działa na rzecz dekarbonizacji. Jednym z wiodących programów jest elektryfikacja floty i wyposażenie nabrzeży w ładowarki statków. Niedawno wybrano 11 projektów elektrycznych jednostek portowych przeznaczonych do wykonywania usług w porcie – poinformował w lutym br. Eng Dih Teo, Chief Executive, Maritime and Port Authority Singapore, na portalu społecznościowym.
To było wyczekiwane przez wielu wydarzenie, wskazujące na kolejny etap największego przedsięwzięcia zbrojeniowego w Polsce. W gdyńskiej stoczni, z udziałem przedstawicieli władz, kadry dowódczej sił zbrojnych oraz branży stoczniowej odbyła się, 31 stycznia, ceremonia położenia stępki pod prototypową, wielozadaniową fregatę programu „Miecznik”. Przyszły Wicher oraz bliźniacze Burza i Huragan będą służyć w Dywizjonie Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów i stacjonowały w Porcie Wojennym Gdynia.
Hellenic Cables, grecki producent kabli należący do belgijskiego holdingu Cenergy Holdings, otrzymał kontrakt na dostawę kabli inter-array dla morskich farm wiatrowych Bałtyk II i Bałtyk III, rozwijanych w Polsce przez konsorcjum Equinor i Polenergii.
W trakcie trzeciej w tym roku ceremonii pierwszego cięcia blach w gdańskiej stoczni ruszyły prace nad kolejnym okrętem rozpoznania radioelektronicznego programu "Delfin". Przedsięwzięcie jest realizowane z szwedzkim koncernem Saab Kockums, który jest głównym wykonawcą zlecenia dla Agencji Uzbrojenia. Budowana jednostka wejdzie w skład Grupy Okrętów Rozpoznawczych 3. Flotylli Okrętów i będzie stacjonować w Porcie Wojennym Gdynia. Ma wzmocnić potencjał polskiej Marynarki Wojennej w zakresie działań zwiadowczych.
Firma Seaway7 poinformowała, że podpisała kontrakt z Equinor i Polenergią na podmorskie kable na potrzeby morskich farm wiatrowych Bałtyk II i Bałtyk III.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi