Na trasie prowadzącej przez Morze Czerwone i Zatokę Adeńską nie ustają ataki ze strony jemeńskich bojowników. Huti atakują żeglugę od listopada ubiegłego roku i choć międzynarodowe zespoły okrętów dążą do utrzymania bezpieczeństwa, w tym powstrzymując większość ataków, kryzys nie ustaje. Nawet jeśli 1 na 100 okrętów zostałby uszkodzony, nie sprawia to, że czołowi armatorzy są już gotowi wrócić do poruszania się trasą w kierunku Kanału Sueskiego.
W najnowszym raporcie dotyczącym rynku energetyki wiatrowej, TGS, wiodący światowy gracz na rynku energii odnawialnej podał, że szacunkowy globalny cel to uzyskiwanie ponad 800 GW rocznej mocy produkowanej w elektrowniach wiatrowych. Takie dane podaje we wstępie do Market Overview Report firma analityczna 4C Offshore. Chiny przodują w instalacjach, ale to morza wokół Wielkiej Brytanii są najbardziej atrakcyjne dla rozwoju pływających farm wiatrowych.
Do gdyńskiego portu wszedł okręt desantowy-dok, USS New York (LPD-21). Krótka wizyta wiąże się z trwającymi na Morzu Bałtyckim największymi ćwiczeniami morskimi pk. "Baltops 24". Amerykański okręt jest kolejną, sojuszniczą jednostką, która pojawiła się na polskich wodach.
Jumbo Offshore usunęło dwa monopale na tajskiej morskiej farmie wiatrowej Yunlin w Tajwanie. Załoga Jumbo Offshore wykonała pracę, wykorzystując swój statek dźwigowy Fairplayer, który przybył z Europy.
Hapag-Lloyd, jeden ze światowych liderów logistyki morskiej, zatrudni 100 specjalistów jeszcze do końca roku. Powiększenie zespołu ma związek z rozwojem procesów obsługiwanych w gdańskim oddziale oraz pionierskim narzędziem służącym do śledzenia położenia kontenerów.
Jeden z najnowszych okrętów podwodnych Royal Navy przechodzi intensywne próby morskie na Atlantyku, które poprzedzają wejście do regularnej służby i przeznaczenie do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem.
Pierwsze w tym roku focze szczenięta opuściły Ośrodek Rehabilitacji Fok Stacji Morskiej im. profesora Skóry w Helu i wróciły do naturalnego morskiego środowiska.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Polski Rejestr Statków organizuje szkolenie, które pozwoli na zdobycie wiedzy jak określać szanse, odziaływanie i ryzyka w raportowaniu ESG.
W marcu niemiecki rząd podjął prace nad wdrożeniem „Narodowej strategii portowej”. Ma ona uwzględniać kwestie bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej, ale także pomóc w rozwoju konkurencyjności niemieckich portów. Co ważne, w dokumencie ujęte zostały także potrzeby portów śródlądowych.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi