• <
mewo_2022
nauta_2024
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Trzy kraje rozpoczynają oczyszczanie z min Morza Czarnego, aby pomoc ukraińskiemu eksportowi

Turcja, Rumunia i Bułgaria rozpoczęły wspólną operację oczyszczania z min Morza Czarnego dla poprawy bezpieczeństwa żeglugi, szczególnie eksportu ukraińskiego zboża - poinformowała w poniedziałek agencja Bloomberg. Duża liczba min pojawiła się na tym akwenie w związku z inwazją Rosji na Ukrainę.

01.07.2024, 16:23
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kongsberg Maritime prezentuje paliwooszczędny projekt masowca

Jak poinformowała 13 czerwca norweska firma, prezentowana w projekcie konstrukcja jest oparta jest na masowcu Kamsarmax o nośności 82 000 DWT. Ma zapewniać oszczędność kosztów paliwa na poziomie 40-50%, pozwalając właścicielom statków osiągnąć surowe przyszłe cele w zakresie emisji przy użyciu konwencjonalnych paliw. Koncept "Super-Efficient Bulker" ma na nowo zdefiniować standardy branżowe, oferując właścicielom statków środki do spełnienia rygorystycznych przyszłych celów zgodności bez rezygnacji z paliw konwencjonalnych.

14.06.2024, 12:59
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Trzy japońskie firmy zacieśniają współpracę przy opracowaniu innowacyjnyego napędu wiatrowego dla statków

Tsuneishi Shipbuilding, Mitsui E&S Shipbuilding i Akishima Laboratories podkreśliły we wspólnym oświadczeniu, że ich celem jest opracowanie systemu sztywnych żagli, dzięki czemu zapewnią statkom oszczędzanie zarówno paliwa, jak i energii. Na projekt ma składać się żagiel w kształcie skrzydła, który zachowuje kształt nawet przy silnym wietrze. Ma być to pomocnicze wyposażenie napędowe, generujące siłę napędową, sięgając po rozwiązanie przez tysiące lat było głównym sposobem poruszania się jednostek morskich.

13.06.2024, 15:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings

Norweski certyfikator DNV potwierdził, że podczas żeglugi w sprzyjających warunkach nowoczesne żagle zapewniają zmniejszenie zużycia energii nawet o 32% podczas pokonywania mili morskiej. Dowodem tego jest ożaglowanie WindWings, zainstalowane na masowcu MV Pyxis Ocean, zarządzanym przez MC Shipping Singapore Branch i wyczarterowanym przez Cargill. Statek ten jakiś czas temu można było zobaczyć w Porcie Gdynia.

25.05.2024, 12:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków

Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.

24.05.2024, 13:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji

Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.

08.05.2024, 15:45
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza

Kotug International B.V. wybrał kontenerowe rozwiązanie magazynowania energii EST-Floattech z serii Octopus dla E-Pusher 1 (typ M). Na pokładzie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego pchacza znajduje się kontener z systemem akumulatorów EST-Floattech, który ma zaspokoić wszelkie potrzeby energetyczne statku. E-pusher Type M to innowacyjny, bezemisyjny pchacz, który transportuje ładunki na śródlądowych drogach wodnych, a jego konstrukcja rewolucjonizuje sposób magazynowania i dystrybucji energii w przemyśle morskim.

22.04.2024, 10:59
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi

Cztery lata po utworzeniu Sea Cargo Charter (SCC), inaczej Karta Ładunków Morskich ma określać globalne ramy umożliwiające dostosowanie działalności czarterowej do odpowiedzialnych zachowań środowiskowych w celu promowania dekarbonizacji międzynarodowej żeglugi. Inicjatywę wspiera 37 sygnatariuszy by wpłynąć na postęp dekarbonizacji żeglugi w całej branży morskiej, umożliwiając podmiotom czarterującym i armatorom monitorowanie i raportowanie swoich emisji w ramach wspólnych ram.

02.04.2024, 21:53
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Nawet trzy tony paliwa oszczędzonego dziennie. Cargill chwali się efektem wykorzystania wiatru na Pyxis Ocean

Firma Cargill dzieli się wynikami pierwszego na świecie rejsu oceanicznego napędzanego energią wiatrową. Analiza rejsu ujawnia znaczne oszczędności paliwa, podkreślając potencjał napędu wspomaganego wiatrem we wspieraniu wysiłków branży morskiej na rzecz dekarbonizacji. Statek Pyxis Ocean został sprawdzony po pół roku użytkowania, a działalność rozpoczął od zawinięcia do Gdyni.

13.03.2024, 13:22
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.

13.02.2024, 10:25

Dziękujemy za wysłane grafiki.