Stena Line, jeden z wiodących europejskich operatorów promowych, odnotowuje obecnie znaczną redukcję zużycia paliwa dzięki strategicznemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Zastosowanie zaawansowanego systemu o nazwie Voyage Optimization System, optymalizuje operacje statku, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o 1 do 5%.
Dwa tygodnie po katastrofie w Baltimore, gdzie statek uderzył w przęsło mostu Francis Scott, w wyniku czego doszło do jego zawalenia, prawie doszło do podobnej sytuacji w Nowym Jorku. Kontenerowiec APL Qingdao (IMO 9461893) doznał awarii, lecz tym razem nikomu nic się nie stało.
Standardem niemal, w międzynarodowym obrocie morskim, jest sytuacja, w której kapitan statku (lub inny przedstawiciel armatora) zatrudnionego w ramach umowy czarterowej wystawia konosament. W relacjach bezpośrednich armator – czarterujący, wystawiony konosament, co do zasady, nie wywołuje większych skutków prawnych.
Pojawia się więcej informacji na temat pożaru, który strawił statek rybacki Kapitan Łobanow. Jak twierdzą świadkowie i za nimi niezależne, rosyjskie media, przyczyną pojawienia się ognia miało być... uderzenie rakietą, prawdopodobnie wystrzeloną w związku z trwającymi nieopodal ćwiczeniami morskimi. W wyniku zdarzenia zmarło trzech członków załogi, a czterech pozostałych zostało poszkodowanych.
Rosyjskie władze w obwodzie królewieckim przyznały, że doszło do wypadku trawlera Kapitan Łobanow. Na jednostce doszło do pożaru, w wyniku którego zostało rannych kilka osób. Są też ofiary śmiertelne.
W miesiącu grudniu trwała przede wszystkim kontynuacja olbrzymiego zagrożenia wojennego, a także konkretne ataki na statki handlowe na Morzu Czerwonym. Uderzenia były dokonywane przez rebeliantów Huti wspieranych przez Iran, którzy stanowczo podkreślili, że pomimo coraz większych zabezpieczeń stosowanych przez organizacje i porozumienia międzynarodowe w zakresie bezpieczeństwa transportu w tamtym regionie nie zaprzestaną takich działań.
Pojazdy elektryczne znalazły już miejsce na stałe w naszym codziennym życiu. Nietrudno zauważyć, że w wielu miastach użytkowanie samochodów elektrycznych, skuterów, hulajnóg i rowerów z wspomaganiem bateryjnym stało się codziennością. Wszystkie te urządzenia przewożone są na masową skalę statkami. Mniejsze jednostki w kontenerach. Samochody statkami ro-ro lub promami samochodowo-pasażerskimi. Transport tych urządzeń to wyzwanie nie tylko dla armatorów, ale również dla terminali ro-ro.
Zaprószenie ognia i pożar pozostają jednymi z największych zagrożeń dla jednostek nawodnych od najdawniejszych czasów. Ostatnie, głośne wypadki wymuszają większą kontrole i zapotrzebowanie na najnowocześniejsze środki bezpieczeństwa. Branża morska poszukuje coraz to nowszych rozwiązań, aby poradzić sobie z zagrożeniami związanymi z niekontrolowanymi pożarami, zwłaszcza pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych.
Trzech filipińskich rybaków poniosło śmierć w wyniku zderzenia łodzi z „zagranicznym” statkiem handlowym. Sprawa łączona jest z kwestiami terytorialnymi między Filipinami i Chinami.
Akcja mająca na celu usunięcie wraku masowca OS 35 u wybrzeży Gibraltaru została w dużej mierze zakończona 3 lipca. Dwie sekcje kadłuba zostały teraz wydobyte z oceanu 10 miesięcy po tym, jak statek uderzył w zakotwiczony gazowiec i zatonął na dnie morskim w pobliżu jedna z plaż Gibraltaru.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri