Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało, że Polska zawarła porozumienia z Katarem o współdziałaniu m.in. w branży stoczniowej. Odbyło się to w trakcie V Polsko-Katarskiego Forum Nowych Technologii, które zostało zorganizowane w Warszawie. Jego organizatorami, obok resortu, były Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Ambasada RP w Dausze.
Podczas drugiej edycji Kongresu Polskie Porty 2030, Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w rozmowie z Mateuszem Kowalewskim, wydawcą portalu GospodarkaMorska.pl, przedstawia strategiczne plany inwestycyjne dla polskich portów, omawia konieczność rozwoju infrastruktury kolejowej i drogowej oraz podkreśla znaczenie żeglugi śródlądowej i morskiej energetyki wiatrowej dla przyszłości polskiej gospodarki.
Dynamiczny rozwój branży morskiej nie może odbywać się bez odpowiedniego planowania ani odpowiedniego finansowania. Wiąże się to z współpracą firm oraz instytucji, które są zaangażowane w prowadzone inwestycje. Ich plany, prowadzone przedsięwzięcia, jak i wyzwania, były zagadnieniami poruszonymi podczas trzeciego panelu Kongresu Polskiego Porty 2030.
W przeprowadzonej ankiecie 2/3 inwestorów wskazało na poprawę ogólnego stanu rynku lądowej energetyki wiatrowej w Polsce w 2023 roku w porównaniu z rokiem poprzednim, na co główny wpływ miała liberalizacja normy odległościowej 10H. Połowa inwestorów ocenia dobrze lub bardzo dobrze perspektywy dla rynku lądowej energetyki wiatrowej w Polsce w 2024 roku, zaś tylko 20% respondentów oczekuje pogorszenia warunków dla inwestycji w farmy wiatrowe. Pozostali nie oczekują istotnych zmian.
Jak będzie kształtować się regionalna gospodarka w najbliższych latach? Jakie będą branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza? Jakie powinny powstać Regionalne Agendy Badawcze, aby wykorzystać potencjał Pomorza? – to główne pytania zadane na początku konferencji „Pomorska Gospodarka Jutra”, którą zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Atlas Ward zrealizuje inwestycję dla Vestas – światowego lidera w produkcji turbin wiatrowych. W Szczecinie, na Wyspie Brdowskiej, powstanie nowoczesne Vestas Assembly Hall – centrum montażu gondoli do turbin wiatrowych. To przełomowa inwestycja, kluczowa dla energetyki wiatrowej.
5 grudnia w Szanghaju COSCO Shipping i bp podpisały protokół ustaleń (MoU) o strategicznej współpracy. Tym samym będą mogli w jeszcze większym stopniu wykorzystać przewagę biznesową obu stron, zwiększyć synergię oraz osiągnąć uzupełniające się korzyści i wspólny rozwój.
Po efektownym transporcie drogą lądową rozpoczęła się procedura mająca przygotować były okręt podwodny do umieszczenia w niecce ekspozycyjnej obok gdyńskiej placówki muzealnej. W następnym tygodniu jest zaplanowane zakończenie trwającej od tygodnia podróży Sokoła do jego nowej lokalizacji.
Od wczoraj trwa transport lądowy byłego okrętu Polskiej Marynarki Wojennej w Gdyni. W środę na Skwer Kościuszki zostały dowiezione wózki SPMT, na których jednostka jest transportowana. Wstępnie operacja potrwa przynajmniej dwa dni.
Obszar miasta od Nabrzeża Pomorskiego aż do Muzeum Marynarki Wojennej został wyłączony z użytkowania w związku z transportem okrętu podwodnego. Po tym jak w piątek przeprowadzono transport drogą morską z PGZ Stocznia Wojenna, teraz rozpoczyna się drugi etap podróży ex-ORP Sokół.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości