Ostatecznych kształtów nabiera inwestycja, której celem jest wytyczenie nowej drogi wodnej na Mierzei Wiślanej. Śluza kanału żeglugowego jest już docelowo napełniona wodą, co oznacza, że połączenie Zalewu Wiślanego oraz Zatoki Gdańskiej stało się faktem. Zrealizowano już także większość prac w porcie osłonowym oraz w rejonie sztucznej wyspy. Otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną zaplanowano na 17 września br.
Inwestycja, której celem jest wytyczenie nowej drogi wodnej na Mierzei Wiślanej nabiera ostatecznych kształtów. Śluza kanału żeglugowego jest już napełniona wodą do docelowego poziomu, co oznacza, że połączenie Zalewu Wiślanego oraz Zatoki Gdańskiej stało się faktem. Zrealizowano już także większość prac w porcie osłonowym oraz w rejonie sztucznej wyspy.
Kolejny powód do satysfakcji na budowie kanału przekopu Mierzei Wiślanej. W tym tygodniu odbyły się próby szczelności wrót śluzy, które wypadły pomyślnie. Komora śluzy ma długość 200 metrów, szerokość 25 metrów i głębokość 6,5 metra. To dzięki niej wody Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego nie będą się mieszały, a różnica poziomu wód w obu zbiornikach nie będzie stanowiła zagrożenia dla jednostek pływających.
Podczas konferencji prasowej minister Marek Gróbarczyk zapowiedział, że oficjalne otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną nastąpi 17 września.
Na finiszu jest budowa drogi wodnej łączącej Mierzeję Wiślaną z Zatoką Gdańską. Inwestycja składa się z czterech etapów. Sprawdziliśmy, jak postępują prace na terenie przekopu Mierzei.
Roboty czerpalne i narzut z kamienia w portach osłonowych na Zatoce Gdańskiej oraz montaż wyposażenia hydrotechnicznego w śluzie. Poza tym próby ruchowe drugiego już mostu obrotowego i dalsze wykonywanie sztucznej wyspy na Zalewie. Tak w skrócie przebiegały prace na budowie Przekopu Mierzei Wiślanej w ostatnim czasie. Nowy kanał żeglugowy ma być gotowy jeszcze w tym roku.
Zalew Wiślany jest zamarznięty, ale termin prac przy budowie sztucznej wyspy nie jest zagrożony. Większość prac została już zrobiona - podała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska. Sztuczna wyspa jest elementem budowy przekopu Mierzei Wiślanej.
Trwają rozruchy urządzeń i instalacji obiektów kubaturowych na budowie Przekopu Mierzei Wiślanej. Jednym z najważniejszych z nich jest Kapitanat Portu Nowy Świat. To tu znajduje się serce całej przeprawy, czyli nadrzędny system sterowania ruchem statków.
Budowa nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańska przebiega zgodnie z planem - zapewnił wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski. Wskazał, że inwestycja jest niezbędna, by port morski w Elblągu mógł wykorzystać swój potencjał.
Zainteresowanie budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną wśród turystów jest duże. Dostępne są specjalne miejsce postojowe oraz punkt, z którego można z bezpiecznej odległości obserwować to, co dzieje się na placu budowy - podał PAP Urząd Morski w Gdyni.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company