Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno, by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.
Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Polenergia opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał 2024 roku. Największa polska prywatna grupa energetyczna osiągnęła w tym czasie 236,3 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. To wynik o 35 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie 2023 roku. Zysk netto wypracowany przez Polenergię w pierwszym kwartale tego roku to 141,9 mln zł, o 19,6 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Początek 2024 roku to dla Grupy kolejny kwartał z rzędu z dwucyfrowym wzrostem EBITDA oraz skorygowanego zysku netto.
Trwa budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power, będąca wspólną inwestycją Grupy Orlen i Northland Power. W 2026 roku ma włączyć do polskiego systemu moc blisko 1,2 GW, będąc w stanie wyprodukować czystą energię, mogącą zasilić 1,5 miliona gospodarstw domowych. W związku z tym polska spółka zaprezentowała "kalkulator mocy" pokazujący, jak efektywnie można wykorzystać możliwości tego przedsięwzięcia.
Farmy wiatrowe na polskim Bałtyku coraz bliżej! 16 sierpnia br. wojewoda pomorski, Dariusz Drelich, wydał pierwsze trzy pozwolenia na budowę Baltic Power.
Na początku tego roku Benthic, marka usług geologicznych w dziale Data and Robotics firmy Acteon, zakończyła badanie podwodnego obszaru pod kątem inwestycji morskich farm wiatrowych Bałtyk II i III na Morzu Bałtyckich. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach współpracy Polenergii i Equinora.
Budowa morskiej farmy wiatrowej to skomplikowany proces, wymagający wieloletnich przygotowań. Składa się na niego nie tylko instalacja turbin wiatrowych na morzu. To również lądowe i morskie stacje elektroenergetyczne oraz kable łączące wszystkie elementy.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. otrzymał 85% dofinansowania kosztów całkowitych projektu pn. „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej” z Instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2). Całkowity koszt projektu to 77,5 mln euro, kwota dofinasowania to 65,9 mln euro.
Spółka Qair Polska poinformowała o podpisaniu długoterminowego kontraktu na sprzedaż energii z elektrowni wiatrowych i słonecznej (ang. cPPA). Umowa przewiduje dostawy energii przez 12 lat w latach 2023-2034. Jest to jedna z największych korporacyjnych umów PPA na rynku OZE w Polsce.
Port Tallinn i Utilitas Wind podpisały umowę, która ma pomóc w przyspieszeniu rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Estonii i krajach bałtyckich.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości