Peel Ports Group, drugi co do wielkości operator portowy w Wielkiej Brytanii, planuje stworzenie pierwszego ekologicznego korytarza żeglugowego między Wielką Brytanią a Irlandią. Inicjatywa ta, realizowana we współpracy z firmą NatPower Marine, obejmuje budowę komercyjnej sieci ładowania elektrycznego dla statków i pojazdów. Inwestycja w infrastrukturę ładowania, kosztująca około 127 milionów dolarów, obejmie osiem portów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Członkowie CruiseBritain zakończyli 2023 r. z sukcesami i wysokimi dochodami portów i miast. Port Dover uzyskał tytuł „Best UK Departure Port”, a Port Belfast zakończył rok z tytułem „Best UK & Ireland Port of Call”. Ponad 460 zawinięć statków wycieczkowych i 2,6 miliona pasażerów odwiedzających Southampton przyniosło gospodarce lokalnej i regionalnej ponad 1 mld funtów.
Sektor morskiej energetyki wiatrowej w Wielkiej Brytanii jest jednym z najbardziej dojrzałych rynków OZE na świecie, w szczególności w zakresie przemysłu. W ocenie organizacji branżowej RenewableUK, dobrze rozwinięte już dziś porty potrzebują wejść na kolejny poziom, przygotowując się do obsługi pływających platform wiatrowych.
Branża portowa w Wielkiej Brytanii to bardzo istotna i ważna gałąź całej gospodarki, co wynika nie tylko z historii i tradycji, ale również i współczesnych wymogów oraz oczekiwań biznesowych. Świadczy o tym, to że 95% towarów powiązanych z gospodarką Zjednoczonego Królestwa obsługiwanych jest właśnie drogą morską.
Kolejne statki z transportem rosyjskiej ropy i gazu - ale pływające pod banderami państw trzecich - nie mogą wejść do brytyjskich portów, bo dokerzy odmawiają ich rozładowania. W sobotę poinformowano już o trzecim takim przypadku.
Jak relacjonuje portal gCaptain starszy pilot jednego z głównych amerykańskich portów poinformował dzisiaj władze, że odmawia wejścia na pokład jakichkolwiek statków pod banderą Rosji, które wpływają do portu. Dzieje się to w tym samym dniu, w którym brytyjski minister transportu wezwał wszystkie brytyjskie porty do odmowy dostępu do rosyjskich „statków pływających pod banderą, zarejestrowanych, będących w posiadaniu, kontrolowanych, czarterowanych lub eksploatowanych”.
Wszystkie brytyjskie porty są już oficjalnie zamknięte dla wszystkich statków mających jakikolwiek związek z Rosją - ogłosił we wtorek minister transportu Wielkiej Brytanii Grant Shapps.
Brytyjskie porty całkiem nieźle radziły sobie w czasach pandemii i po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Terminale i ich zaplecze nie ustrzegły się jednak zawirowań spowodowanych okresowym spiętrzeniem dostaw.
W styczniu eksport z Wielkiej Brytanii do Unii Europejskiej przez brytyjskie porty spadł o 68 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2020 r. - poinformowało w niedzielę brytyjskie stowarzyszenie przewoźników drogowych RHA.
Stowarzyszenie Portów Brytyjskich (BPA) ruszyło z nowym projektem, który ma zbadać wpływ pojawienia się autonomicznych statków w brytyjskich portach.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk