• <
mewo_2022
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Asia Break Bulk i CSL Shipping nawiązują strategiczne partnerstwo

Spółka zależna Grupy COLI, Asia Break Bulk, nawiązała strategiczne partnerstwo z CSL Shipping (Chiny). CSL i ABB będą ściśle współpracować w celu wprowadzenia na rynek wielozadaniowego przewoźnika CSL Jian Yang Hua Qing. Statek posiada 2 dźwigi 250 mt do załadunku ładunków typu breakbulk, heavy lift i project cargo.

21.12.2023, 20:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Porty Morza Czerwonego. Analiza aktualnej sytuacji portowo – żeglugowej w regionie

Morze Czerwone zaliczane jest jako morze śródlądowe międzykontynentalne zlokalizowane między Afryką i Półwyspem Arabskim. Porty Morza Czerwonego to ostatnie punkty transportowe na skraju Oceanu Indyjskiego, a znajdujące się przed przejściem przez Kanał Sueski w kierunku Europy. Stąd w wielu przypadkach posiadają one dla państw, w których się znajdują strategiczne znaczenie. Region to również punkt zapalny wielu ścierających się interesów przez co obszar ten jest pod szczególną uwagą międzynarodowej społeczności.

15.03.2023, 21:38
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosament – spedytor (relacja prawna)

Parę lat temu publikowaliśmy obszerny komentarz do orzeczenia District Court of New South Wales – w sprawie Australian Capital Pty. Ltd. v Freight Solution (VIC) Pty. Ltd. [2017] Konosament spedycyjny („freight forwarder’s B/L”) – ostrzeżenie dla spedytora. Kanwą orzeczenia była kwestia spedytorów i ich udziału w wystawianiu konosamentów. Jako że kwestia ta powraca bardzo często, zarówno w zapytaniach klientów ale też w wielu prowadzonych przez nas sprawach, zasadnym wydaje się powrócenie do tej kwestii.

24.10.2022, 10:06
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

CEVA Logistics stawia na dynamiczny rozwój frachtu oceanicznego i otwiera nowe biuro w Gdyni

Gdyńskie biuro CEVA wspiera wzrost popytu na rozwiązania frachtu oceanicznego w Europie. Większy dostęp klientów z Polski i Europy Wschodniej do globalnych usług transportu drobnicowego (LCL). CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.

05.07.2022, 13:11
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Helsinki – raport z bałtyckiego rynku portowego

Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.

27.04.2021, 13:14
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Interpretacja pojęcia „package or unit” w świetle Reguł Hague-Visby

Przedmiotem niniejszego opracowania jest wydane w dniu 17.04.2018 r. przez Sąd Apelacyjny (Court of Appeal) orzeczenie w sprawie „Kyokuyo Co. Ltd. v AP Moller – Maersk A/S trading as „Maersk Line” ‘[2018] EWCA Civ 778-17 (Sędziowie Gloster i Floux LJJ].

21.10.2018, 15:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nowy regularny serwis ro-ro w Porcie Gdańsk

Od czerwca 2016 Port Gdański Eksploatacja zacznie obsługiwać regularny serwis statków ro-ro należących do saudyjskiego armatora Bahri General Cargo.

13.05.2016, 11:22

Dziękujemy za wysłane grafiki.