Gasum współpracuje z Equinor przy serii operacji bunkrowania skroplonego biometanu w porcie Dusavik w Stavanger w Norwegii. Pierwsza dostawa została pomyślnie zrealizowana w połowie lipca. Gasum będzie nadal dostarczać na Island Crusader 2-3 ciężarówki surowca mniej więcej co drugi tydzień. Każda ciężarówka zawiera około 22 ton.
Aby dostosować swoją flotę w związku z polityką dekarbonizacji żeglugi, A.P. Moller - Maersk kontynuuje zapoczątkowany w 2021 roku program ograniczania emisji CO2, co wiązało się z m.in. podpisywaniem umów na budowę nowych statków i czarteru jednostek dwupaliwowych, odpowiadających planowanemu tempu odnowy wynoszącemu około 160 000 TEU rocznie.
Pierwsza operacja bunkrowania LNG między statkami została pomyślnie przeprowadzona w porcie w Kłajpedzie. 9 kwietnia tankowiec LNG Avenir Aspiration zabunkrował 326 m3 skroplonego gazu ziemnego na 170-metrowym kontenerowcu CMA CGM Aurora. To znaczący kamień milowy dla usług morskich w głównym litewskim węźle transportowym.
W tym roku dobrze znana na Bałtyku firma Viking Line oferuje pasażerom możliwość zakupu biopaliwa w celu zrekompensowania surowca zużywanego podczas podróży. Wkrótce operator szwedzki będzie oferować podobne rozwiązanie klientom cargo. Biopaliwa mają więc perspektywy, a kombinacja handlowa zaproponowana przez przedsiębiorstwo może zwielokrotnić popyt na ten rodzaj paliw.
Niższe ceny LNG spowodowały większy popyt na gaz w portach. W Rotterdamie sprzedaż LNG wzrosła o prawie 109% kwartał do kwartału, osiągając w drugim kwartale poziom 266 tys. m³. W Singapurze armatorzy w czerwcu zabunkrowali 17,9 tys. m³, a w lipcu 18,3 tys. m³ LNG. Prognozuje się, że będzie również popyt na metanol, który może stać się paliwem przyszłości.
Szwajcarska firma energetyczna Axpo zawarła dziesięcioletnią umowę na czarter statku do bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG), co sprzyja idei zielonej zmiany energetycznej przemysłu morskiego. Statek, który ma rozpocząć działalność w 2025 r., odegra kluczową rolę w przyspieszeniu przechodzenia branży na bardziej zrównoważone źródła energii. Projekt będzie realizowany we Włoszech i będzie obejmował wdrożenie innowacyjnej i zrównoważonej technologii do ciągłych operacji statek-ciężarówka.
SEA-LNG, wspólna inicjatywa w branży morskiej powołana w celu wykazania komercyjnych i środowiskowych korzyści płynących z inwestycji w alternatywne paliwa, podzieliła się analizą rynku bunkrowania zielonego LNG, która pokazuje, że jest on obecnie dostępny w prawie siedemdziesięciu portach na całym świecie. Dane dotyczące zwiększonej dostępności bio-LNG jako paliwa żeglugowego zostały ujawnione w aktualizacji koalicji do internetowego narzędzia Bunker Navigator, które dostarcza informacji na temat dostępności bunkrowania paliw w
MSC poinformowało, że podpisało długoterminową umowę na dostawy LNG ze skandynawską firmą energetyczną Gasum, która będzie wykorzystywana na nowym statku MSC Euribia. Podpisano również list intencyjny, którego celem jest dostarczanie przez Gasum znacznych ilości kilku tysięcy ton e-LNG do obsługi rejsów wycieczkowych począwszy od 2026 roku.
Zajmująca się budową instalacji gazowych firma EnviTec Biogas przejęła zbiornik na skroplony gaz ziemny, który znajdzie się w wyposażeniu dla największej w Niemczech zintegrowanej instalacji bio-LNG.
Nowo wybudowany statek napędzany LNG przybił do portu w Göteburgu. Jednostka już teraz spełnia wymogi IMO na rok 2030. Do Göteburga będzie przybijała raz w tygodniu.
Słony smak emigracji. Marynarze w poszukiwaniu miejsca na oceanie życia
Z powodu ataków Huti Moskwa wysyła węgiel do Azji przez Ocean Arktyczny
Podatki marynarskie Polska – Dania. Wymiana informacji podatkowych w 2024 roku
Na terenie włoskiej stoczni Fincantieri położono stępkę pod okręt dla sił morskich Francji
Media: znaleziono obfite zasoby gazu ziemnego na Morzu Południowochińskim
Indyjska fregata przybywa na Tamizę i wzbudza spore zainteresowanie