Diamond Line, linia żeglugowa należąca do Cosco Shipping Lines, dodaje do swoich usług kolejne trasy Intra Europe. Dostępne będzie połączenie biegnące z Baltic Hub w Porcie Gdańsk do brytyjskich portów Teesport i Tilbury.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Nexans i firma energetyczna Equinor zacieśniają długoterminową współpracę dzięki czteroletniemu kontraktowi na naprawy awaryjne i gotowość. Umowa obejmuje pomoc ze strony zespołu ekspertów Nexans oraz zapewnienie statku w celu spełnienia wymagań interwencyjnych.
Pierwsza operacja bunkrowania LNG między statkami została pomyślnie przeprowadzona w porcie w Kłajpedzie. 9 kwietnia tankowiec LNG Avenir Aspiration zabunkrował 326 m3 skroplonego gazu ziemnego na 170-metrowym kontenerowcu CMA CGM Aurora. To znaczący kamień milowy dla usług morskich w głównym litewskim węźle transportowym.
W pierwszy, kwietniowy weekend załogi dyżurne z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego przeprowadziły akcje poszukiwawczo-ratownicze.
Damen Shipyards Group i wiodąca grupa żeglugowa CMA CGM rozpoczynają współpracę, która zaowocuje znaczącymi modyfikacjami około 100 statków armatora. Zapewnią one oszczędność paliwa na poziomie ponad 10 procent. Modernizacje odbędą się w Damen Shiprepair Dunkerque (DSDu) i Damen Shiprepair Amsterdam (DSAm), które posiadają jedne z największych suchych doków w Europie i wieloletnie doświadczenie w kompleksowych remontach i modernizacjach.
Przedsiębiorstwo żeglugowe Höegh Autoliners czyni znaczne postępy w realizacji swoich ambicji uczynienia z planowanych jednostek klasy Aurora pierwszymi na świecie statkami PCTC (Pure Car, Truck Carrier) zasilanych amoniakiem. 5 marca otrzymało prawie 14 mln dolarów (146 mln NOK) z funduszy Enova w ramach wdrażania rozwiązań zapewniających im wykorzystanie alternatywnego i zrównoważonego paliwa w dwóch swoich zaplanowanych statkach.
W gdyńskiej stoczni Crist S.A. rozpoczęła się 19 stycznia br. budowa nowego kablowca. Zlecenie jest realizowane dla Ulstein, na podstawie zawartej cztery miesiące wcześniej umowy z Nexans Marine Operations AS, firmy która będzie operatorem nowego statku. Głównym wykonawcą budowy jest stocznia Ulstein Verft.
Po dziewięciu latach użytkowania przedsiębiorstwo Unibaltic Holdings Ltd. zdecydowało się na zbycie swojego zbiornikowca produktowego.
Spółki Nexans Marine Operations AS i Ulstein Verft zawarły 19 września 2023 roku umowę na budowę dużego statku do układania kabli DP3.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych