Statek będący nowym nabytkiem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej opuścił 11 lipca włoską stocznię i zmierza na Bałtyk. Prom będzie obsługiwał połączenia między Polską a Szwecją.
Japońska firma transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przekazała, że 10 lipca br. w stoczni Oshima Shipbuilding w Saikai (prefektura Nagasaki) zakończono budowę masowca ultramax o nazwie Green Winds. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest drugą jednostką wyposażoną w system napędu wiatrowego Wind Challneger.
Jedną z trzech funkcji konosamentu jest potwierdzenie ilości oraz stanu ładunku przyjętego do przewozu. W obrębie tej funkcji dochodzi często do istotnego sporu pomiędzy przewoźnikiem, wystawcą konosamentu a frachtującym (stroną ładunkową). W interesie przewoźnika jest zamieścić w konosamencie nie tylko precyzyjne informacje dotyczące ilości, rodzaju i jakości załadowanego towaru, ale również odnotować wszelkie zauważone w trakcie załadunku uszkodzenia i ubytki ładunku.
Stocznia Meyer Werft, która znalazła się w finansowych kłopotach, może otrzymać federalną pomoc. Takie rozwiązanie rozważają niemieccy politycy.
W naszych opracowaniach, dotyczących „liquidated damages”: Umowa o budowę statku – rozliczenie "liquidated damages"; Umowa o budowę statku – „liquidated damages” [Część 1]; Umowa o budowę statku – „liquidated damages” [Część 2]; Umowa o budowę statku – „liquidated damages” [Część 3], omówiliśmy po krótce instytucję common law, zwaną „prevention principle”.
Aktem oskarżenia przeciwko sternikowi jachtu Galar Gdański I zakończyła prokuratura śledztwo po katastrofie na Kanale Kaszubskim jesienią 2022 r. Prokurator zarzucił mu nieumyślne sprowadzenie katastrofy w ruchu wodnym. W wypadku zginęły cztery osoby.
Blisko 3,5 tys. osób zwiedziło Dar Młodzieży w ramach obchodów Święta Morza.
Po raz czwarty odbyła się impreza biegowa ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. 23 czerwca uczestnicy zmierzyli się na wyjątkowej trasie, poprowadzonej na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Obok promowania aktywności fizycznej wydarzenie łączyło się także z działalnością charytatywną.
Żegluga Gdańska zaprasza na nowy rejs turystyczny z Elbląga do Krynicy Morskiej przez Zalew Wiślany. Został on zainagurowany w sobotę 22 czerwca 2024 przez statek M/S Anita, który będzie od tego momentu wypływał codziennie z Bulwaru Zygmunta Augusta w Elblągu o 7:45. Odejście z portu w Krynicy Morskiej będzie miało miejsce o godzinie 17:30. Rejs w jedną stronę potrwa około 2,5 godziny.
Przez umowę czarteru na czas armator zobowiązuje się za wynagrodzeniem (opłatą czarterową „hire”) oddać czarterującemu statek do komercyjnej eksploatacji.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki