Do Arendal w Norwegii przybyły kontyngenty z 10 państw NATO, które będą sprawdzać się w ramach najtrudniejszych, cyklicznych ćwiczeń w zakresie ratowania załóg okrętów podwodnych. Przedsięwzięcie to angażuje siły morskie sojuszu w celu sprawdzenia i udoskonalenia umiejętności w ramach trudnych procedur ratownictwa okrętowego. Wśród uczestników tegorocznej edycji "Dynamic Monarch" jest także okręt ratowniczy typu Piast, ORP Lech (282), wchodzący w skład Dywizjonu Okrętów Wsparcia 3. Flotylli Okrętów.
W 2024 r. do portów we wschodniej części regionu Morza Bałtyckiego powróci więcej linii wycieczkowych. Ponadto kilka portów, w tym mniejsze, spodziewa się wzrostu liczby zawinięć w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym – wynika z opublikowanej niedawno analizy rynku Cruise Baltic.
Prace ziemne na budowie terminala Arendal 2 w porcie w Goteborgu prowadzone są w dużej mierze bezemisyjnie, dzięki energii wytwarzanej z wodoru.
Miesiąc luty to przede wszystkim kontynuacja niebezpiecznych zdarzeń dotyczących ataków na statki handlowe na Morzu Czerwonym i na Zatoce Adeńskiej. Łącznie od listopada 2023 roku takich ataków było już ponad 50. Sytuacja spowodowała zaangażowanie sił marynarki wojennej wielu krajów, które starają się chronić szlaki handlowe, ale nie jest to do końca skuteczne. Z tego też względu bardzo duża liczba armatorów przekierowała swoje jednostki na trasy okrężne, co spowodowało liczne opóźnienia i wzrost kosztów transportu.
Po półrocznym rejsie do macierzystego portu zawinął Dar Młodzieży. 11 listopada o 14:00, tuż po zakończeniu Gdyńskiej Parady Niepodległości i uroczystości pod pomnikiem Polski Morskiej na Nabrzeżu Pomorskim odbyło się gorące powitanie Daru Młodzieży.
Po prawie półrocznym rejsie fregata szkolna Uniwersytetu Morskiego w Gdyni wraca do macierzystego portu. 11 listopada, tuż po zakończeniu Gdyńskiej Parady Niepodległości i uroczystości pod pomnikiem Polski Morskiej na Nabrzeżu Pomorskim, vis a vis Akwarium Gdyńskiego odbędzie się powitanie Daru Młodzieży
Program Zielonej Żeglugi (GSP – Grønt Skipfartsprogram) powstał w Norwegii niespełna 10 lat temu. Obecnie rozwija kolejną, finalną fazę działania. Polska wspiera program uczestnictwem w projekcie ZEVInnovation – partnerstwa w wykorzystaniu najnowszych technologii w budowie statków zeroemisyjnych. CRIST, Grupa Technologiczna ASE i Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny wspierają nasze firmy w rozwinięciu partnerstwa z firmami z Norwegii.
Statek szkolny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni szykuje się do wyjątkowego wydarzenia - upamiętnienia 100-nej rocznicy przekroczenia równika przez pierwszy statek pod polską banderą - żaglowiec szkolny Lwów, który również należał do uczelni. Przed załogą wiele wyzwań w związku z tym przedsięwzięciem.
Słynny polski okręt szkolny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni opuścił Wyspy Zielonego Przylądka i zmierza na równoleżnik zero, co zajmie mu blisko trzy tygodnie. W ten sposób żaglowiec ma upamiętnić 100-lecie przekroczenia równika przez pierwszy, polski statek płynący pod biało-czerwoną banderą. czyli również jednostkę szkolną Lwów, która jako statek UMG w latach 1921-1930.
Port w norweskim Arendal był ostatnim na trasie The Tall Ships Races 2023. Dar Młodzieży, czyli flagowy statek szkolny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni był najszybszy w całych regatach, zajął drugie miejsce w klasie A oraz trzecie w klasyfikacji generalnej.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku