• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Antonia Maersk ochrzczony. To kolejny statek giganta napędzany metanolem

W duńskim porcie w Aarhus odbył się chrzest kolejnego statku duńskiej firmy, posiadającej napęd dwupaliwowy, w tym na ekologiczny metanol. Antonia Maersk jest trzecim dużym kontenerowcem w swojej serii, który rozpocznie niskoemisyjne rejsy.

09.08.2024, 14:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Maersk kontynuuje plan odnowienia floty w myśl dekarbonizacji żeglugi

Aby dostosować swoją flotę w związku z polityką dekarbonizacji żeglugi, A.P. Moller - Maersk kontynuuje zapoczątkowany w 2021 roku program ograniczania emisji CO2, co wiązało się z m.in. podpisywaniem umów na budowę nowych statków i czarteru jednostek dwupaliwowych, odpowiadających planowanemu tempu odnowy wynoszącemu około 160 000 TEU rocznie.

08.08.2024, 12:14
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk

Duńska firma poinformowała, że rodzime przedsiębiorstwo z branży energetycznej będzie aktywnym uczestnikiem sierpniowej uroczystości nadania nazwy nowego statku napędzanego ekologicznym metanolem. To kolejna jednostka w charakterystycznym kolorze określanym jako "blue maersk", która będzie realizować transport kontenerowy, będąc jednocześnie bezemisyjną i co za tym idzie przyjazną dla środowiska.

31.05.2024, 15:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem

Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.

15.05.2024, 09:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). ​ Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.

04.04.2024, 13:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chrzest Astrid Maersk w Jokohamie. To drugi, duży kontenerowiec duńskiego giganta napędzany metanolem

W Japonii nazwano kolejny, wyjątkowy statek we flocie Maersk, który wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi poprzez użycie zielonego paliwa. Astrid Maersk to drugi z 18 zaplanowanych dużych kontenerowców zasilanych metanolem, dostarczanych zamawiającemu w latach 2024-2025. Firma oczekuje, że nowa seria przyczyni się do osiągnięcia celu związanego z dążeniem do zerowej emisji CO2 i stania się przyjazną środowisku.

04.04.2024, 10:10
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.

01.04.2024, 06:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie

Brytyjski Port Felixstowe przywitał Ane Maersk, pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem. To także pierwsze zawinięcie tego statku do portu w Europie Zachodniej w ramach ustalonej trasy żeglugowej, która wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi i branży morskiej.

27.03.2024, 11:58
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność

Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.

22.03.2024, 13:29
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol wyruszył w dziewiczy rejs

Ane Maersk, pierwszy na świecie oceaniczny kontenerowiec zasilany metanolem, rozpoczął swój dziewiczy rejs.

14.02.2024, 15:44

Dziękujemy za wysłane grafiki.