Na rynku obrotu tonażem w ostatnich tygodniach panował spokój. Pojawiające się aktywności nie były zbyt duże. Dotyczyły jedynie niektórych segmentów rynków.
Ostatnie tygodnie to stosunkowo aktywny okres w obrocie tonażem kontenerowym i drobnicowym. Odnotowano też nieco więcej złomowań w porównaniu do poprzednich tygodni. Średnia w porównaniu do danych na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy jest również większa. Taka tendencja była widoczna wśród mniejszych jednostek kontenerowych i drobnicowców.
Popyt na używane masowce jest dość duży od początku 2024 r. Zgodnie z najnowszymi danymi aktywność związana ze sprzedażą i zakupem masowców do przewozów ładunków suchych wykazała w tym roku niezwykłą siłę, osiągając drugi co do wielkości w historii branży wolumen transakcji w badanym okresie. Wyprzedzony był on jedynie przez rekord 403 sprzedaży w 2021 roku. Warto zauważyć, że w pierwszych pięciu miesiącach 2024 roku zanotowano 362 sprzedaże jednostek o nośności powyżej 20 tys. ton.
Jak pokazują statystyki, przyrost floty kontenerowej jest nadal spory. Szczególnie było to widoczne w całym 2023 roku, kiedy to globalna pojemność powiększyła się o 2,3 mln TEU. Również przez pierwsze cztery miesiące tego roku ilość dostarczonej pojemności sięgnęła już 1 mln TEU. Tym zmianom towarzyszył niewielki poziom złomowań.
W ostatnich tygodniach odnotowano intensyfikację aktywności w zakresie pozyskiwania tonażu. Było to wyraźnie widoczne nie tylko wśród transakcji używanymi jednostkami, ale również i wśród nowych zamówień. Nieznacznie wzrastała aktywność w zakresie złomowań statków. Jednakże było jej nadal niewiele.
Jak wskazują na to dane Gold Destiny oraz inne dane rynkowe w ostatnich tygodniach doszło do zintensyfikowania inwestycji tonażowych w segmentach masowców i tankowców. Beneficjentem ożywienia po części okazał się również rynek gazowców.
Jak wskazują na to dane Gold Destiny oraz inne dane rynkowe w ostatnie tygodnie doszło do zintensyfikowania inwestycji tonażowych w segmentach masowców i tankowców. Beneficjentem ożywienia po części okazał się również rynek gazowców.
Kolejne tygodnie pierwszego kwartału 2024 roku to obserwowana wzmożona aktywność inwestycji tonażowych wielu typów jednostek. Wzrosty nie wynikają jednak z dynamicznego rozwoju rynku frachtowego. Wręcz przeciwnie wzrosty wolumenów ładunków, np. skonteneryzowanych są nadal niższe niż wzrosty pojemności dostępnego na rynku tonażu. Występujący niedobór tonażu na wielu szlakach wynika z kryzysów, które mocno uderzają w żeglugę.
Kolejne tygodnie 2024 roku to intensyfikacja inwestycji tonażowych w segmentach: masowym i zbiornikowcowym. Jak podawały źródła shipbrokerskie i analityczne, w tym Golden Destiny sporo było transakcji kupna – sprzedaży używanych jednostek. Bardzo dużo odnotowywano też nowych zamówień, natomiast złomowań było nadal mało.
Ostatnie tygodnie to umiarkowana aktywność w zakresie inwestycji tonażowych, o czym informowały międzynarodowe źródła raportów brokerskich, w tym Golden Destiny. Nieco lepiej było na rynku złomowań, gdzie pojawiło się trochę więcej transakcji w porównaniu do poprzednich okresów. Działania inwestycyjne są odpowiedzią na aktualny i przewidywany stan rynku żeglugowego. Po okresie zastoju dla wielu segmentów żeglugi pojawiają się nowe perspektywy, a potrzeba wymiany flot również pod kątem restrykcyjnych wymagań ekologicznych będzie t
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowic zagrozenia
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku