• <
mewo_2022
nauta_2024
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Morska Energetyka Wiatrowa na świecie – cz. 1 USA

W poprzednich swoich artykułach, tematycznie związanych z morskimi farmami wiatrowymi na polskich obszarach morskich, autorzy zwracali uwagę na fakt, iż inwestycje te obarczone są m.in. pewnymi brakami legislacyjnymi, mogącymi skutecznie opóźnić budowę MFW na polskich obszarach morskich oraz z braku doświadczenia polskich inwestorów w tego rodzaju inwestycjach, pewnymi „chorobami wieku młodzieńczego”.

14.06.2021, 13:22
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosamenty wydane w oparciu o umowę czarteru na podróż i czarteru na czas – analiza prawna w świetle prawa angielskiego

W rozwoju historycznym drobnicowy przewóz ładunków wyodrębnił specyficzny dokument przewozowy nazwany „konosament” („bill of lading”), który do XIX w. prawie niepodzielnie stanowił podstawową bazę dokumentacyjno-prawną przewozu ładunku morzem. XIX wiek przyniósł wzrost, a stopniowo i dominację przewozu ładunków masowych. Dla potrzeb tego typu przewozu formuła prawna czarteru była najbardziej adekwatna i też najczęściej stosowana w praktyce shippingowo-dokumentacyjnej. Jednakże, o ile z punktu widzenia umowy przewozu ładunku, form

14.09.2018, 15:43
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Geblewicz zaniepokojony Nord Stream 2

Rybołówstwo na Bałtyku, rozwój portów w Szczecinie i Świnoujściu, zatopiona w morzu broń chemiczna, interesy rolników z Rugii. To tylko niektóre z obszarów i grup interesu, które mogą odczuć negatywne konsekwencje związane z budową i oddziaływaniem gazociągu Nord Stream 2. Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz chce powołać międzyregionalną grupę, której zadaniem ma być dyskusja nad konsekwencjami planowanej inwestycji.

21.07.2017, 09:43
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Konosamenty wydane w oparciu o umowę czarteru na podróż i na czas – analiza prawna w świetle prawa angielskiego

W rozwoju historycznym drobnicowy przewóz ładunków wyodrębnił specyficzny dokument przewozowy nazwany „konosamentem” („bill of lading”), który do XIX w. prawie niepodzielnie stanowił podstawową bazę dokumentacyjno-prawną przewozu ładunku morzem. XIX wiek przyniósł wzrost a stopniowo i dominację przewozu ładunków masowych.

10.10.2015, 05:16

Dziękujemy za wysłane grafiki.