Pośród oferentów, którzy są zainteresowani dzierżawą Terminala Zbożowego w Porcie Gdynia i stanęli do nowego przetargu, znalazła się Krajowa Grupa Spożywcza. Politycy od dawna domagali się jej udziału w postępowaniu. Do konkursu stanęły także te same firmy, które składały oferty w poprzednim, odwołanym przetargu, choć w nieco zmienionych konfiguracjach.
Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem kolejnego tygodnia 2024 [CW25’24]. Głównym tematem odcinka jest fakt, że Unia Europejska planuje wprowadzenie ceł wyrównawczych na chińskie samochody elektryczne, co może podnieść ich ceny i ograniczyć dostępność tańszych pojazdów z Chin, jeśli rozmowy z Chinami się nie powiodą. Cła, mające zwalczać nieuczciwe subsydia, mogą wejść w życie już 4 lipca 2024 roku.
W Janowie Podlaskim w dniach 11-13 czerwca odbyła się 4. edycja kongresu InterModal in Poland. To największe wydarzenie branży intermodalnej w Polsce, w czasie którego wiodące firmy z tej gałęzi gospodarki spotykają się ze swymi kluczowymi partnerami.
Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska Sp. z o.o., otrzyma dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Jest to kolejny krok, w którym firma zaznacza swój wkład w Polski local content podczas budowy i eksploatacji polskich morskich farm wiatrowych.
Rząd Australii ogłosił, że eksport żywych owiec drogą morską zakończy się 1 maja 2028 roku. Decyzja wywołuje niemałe kontrowersje z racji na znaczenie hodowli tych zwierząt w kraju. Ich populacja wynosi ponad 70 mln sztuk. Stąd zostaną podjęte działania, które mają wesprzeć osoby działające w tej branży i uchronić przed potencjalnymi stratami finansowymi.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Dyrektorzy Generalni COSCO Shipping, CMA CGM, Evergreen oraz OOCL podpisali Memorandum o Porozumieniu w sprawie przedłużenia sojuszu OCEAN Alliance.
Podczas wczorajszego posiedzenia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dyskusja toczyła się głównie wokół przeładunków zbóż. Ważnym elementem spotkania były wątpliwości dotyczące rozstrzygnięcia przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Porcie Gdynia.
Zapowiedź Komisji Europejskiej, że nie przedłuży po 25 kwietnia 2024 r. ułatwień w funkcjonowaniu konsorcjów w żegludze liniowej „Rzeczpospolita” ogłosiła jako „koniec oligopolu w na rynku kontenerów morskich”. Bliższe rzeczywistości jest stwierdzenie Trans.Info, że to „Koniec przywilejów dla armatorów kontenerowych”. Ale czy na pewno?
Ślad węglowy generowany przez floty działające w transporcie kontenerowym zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. na 10 z 13 najbardziej ruchliwych serwisów liniowych – wynika z najnowszej analizy ekspertów firmy Xeneta. Największe emisje notowano na statkach obsługujących zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych po Daleki Wschód. Pozytywnie wyróżnił się operator Yang Ming, który „stał się „bohaterem emisji” w branży „drugi kwartał z rzędu” – podkreśla Emily Stausbøll z Xeneta.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie