Grupa PGE i Ørsted zakontraktowały statki do transportu i instalacji fundamentów dla projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica.
Pierwszy z 12 generatorów turbin wiatrowych Siemens Gamesa dla morskiej farmy wiatrowej South Fork został 20 listopada br. postawiony na miejscu przeznaczenia przez zespół budowniczych na miejscu realizacji projektu, 55 mil od Montauk w stanie Nowy Jork.
Holenderski Van Oord poinformował, że należący do jego floty statek instalacyjny Aeolus zostanie poddany gruntownej modernizacji dźwigu. Nowy wysięgnik pozwoli na obsługę turbin wiatrowych nowej generacji o mocy 15 MW.
Ailes Marines, spółka należąca w całości do hiszpańskiej grupy Iberdrola, poinformowała o pomyślnym montażu pierwszego fundamentu na terenie morskiej farmy wiatrowej Saint-Brieuc we Francji.
Z trzech zespołów odpowiedzialności czarterującego związanych z ładunkiem zapewnienie, aby ładunek odpowiadał parametrom ilościowym i jakościowym przewidzianym umową frachtową oraz aby został dostarczony do miejsca załadunku w uzgodnionym czasie leży wyłącznie po stronie czarterującego. Trzecia część szeroko pojętego procesu załadunku, czyli załadowanie danego towaru na statek, jego odpowiedniego rozmieszczenie i zabezpieczenie (zasztauowanie) są, z oczywistych względów, wspólną operacją i współdziałaniem czarterującego (frachtuj
Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
Jak donoszą media branżowe, francuskie statki rybackie po raz kolejny otoczyły statek pracujący na terenie morskiej farmy wiatrowej Saint-Brieuc we Francji. Jej deweloperem jest hiszpański potentat Iberdrola. Rybacy obawiają się o ryby i ich populację, co może się odbić na ich branży.
Trwa instalacja morskiej farmy wiatrowej Saint-Brieuc o mocy 496 MW u wybrzeży Francji. Przeciwko budowie strajkują francuscy rybacy, których zdaniem elektrownia wiatrowa szkodzi środowisku i przede wszystkim – rybołówstwu.
Rok 2020, przy wszystkich swoich turbulencjach i wyzwaniach rzuconych międzynarodowemu obrotowi portowo-morskiemu, przyniósł też orzeczenie, którego możliwe implikacje, środowisko armatorów „all over the world” przyjęło z wielkimi nadziejami.
Norweska grupa Ulstein poinformowała w oficjalnym komunikacie o otrzymaniu zlecenia na opracowanie pierwszego w historii statku typu SOV (Service Operation Vessel- do obsługi morskich farm wiatrowych), zgodnego z ustawą Jones Act. Prace zleciła firma sektora offshore - Aeolus Energy Inc. z siedzibą na Florydzie. Nowa jednostka powstanie w oparciu o sprawdzony projekt Ulsteina - SX195. Zostanie jednak dostosowana do specyficznych wymagań Aeolus Energy i US Coast Guard.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju