Choć terminal intermodalny w podbydgoskim Emilianowie miał być jedną z kluczowych inwestycji na zapleczu trójmiejskich portów, która usprawniłaby transport ładunków nad morze, to okazuje się, że brakuje pieniędzy na funkcjonowanie spółki odpowiedzialnej za jego realizację. Potrzeba ok. 480 tys. zł rocznie. Ten tydzień może okazać się kluczowy dla losów projektu.
Po ośmiu latach pracy w Lotos Petrobaltic Grzegorz Strzelczyk opuszcza spółkę.
Z okazji 80. rocznicy powołania Armii Krajowej spotkali się przedstawiciele Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej (ŚZŻAK). – Kontynuujemy nasze tradycje, chcemy również wyróżnić dziś osoby i instytucje, które w sposób szczególny przyczyniają się do szerzenia wiedzy o Armii Krajowej, a także o losach wojennych, jak i powojennych jej żołnierzy – mówił Tomasz Kuplicki, wiceprezes Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej, kapitan w stanie spoczynku.
Rady nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. (ZMPG) odwołała z funkcji prezesa firmy Adama Mellera - poinformowała spółka na stronie internetowej.
W 2021 roku obchodzimy 95. rocznicę nadania praw miejskich Gdyni oraz 100. rocznicę rozpoczęcia budowy portu w Gdyni, w związku z tym Rada Miasta Gdyni 31 marca na XXVIII sesja Rady, ustanowiła rok 2021 Rokiem Tadeusza Wendy.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz PERN wzmocniły współpracę, zmierzającą do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego. Wynika to ze wzrostu zainteresowaniem importu paliw drogą morską. Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują wyraźną tendencję wzrostową, I kwartał 2021 roku okazał się być rekordowy.
21 kwietnia br. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. i Ørsted podpisały list w sprawie współpracy w zakresie bezzałogowych pojazdów, dronów, robotyki i zrównoważonego transportu dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Port Gdynia jest nowoczesnym portem uniwersalnym. Zawarta w Strategii Rozwoju Portu Gdynia misja, podkreśla konieczność zapewnienia zrównoważonego rozwoju sektora usługowego w porcie. Wśród wyzwań technologicznych i gospodarczych determinujących kierunki rozwoju jest niewątpliwie konieczność dostosowania infrastruktury portowej do obsługi największych statków zawijających na Bałtyk.
W czerwcu zakończona zostanie inwestycja Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - nowy Publiczny Terminal Promowy. To największe przedsięwzięcie od blisko 50 lat w Porcie Gdynia, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o. Inwestycja jest realizowana na obszarze 6 hektarów. Rozebrane zostało historyczne Nabrzeże Polskie i wykonano na nowo całą linię tego nabrzeża.
Ciesząc się dobrymi wynikami Port Gdynia w ramach zrównoważonego rozwoju dzieli się otrzymanym dobrem i wspiera lokalną społeczność. Do akcji #dzielmysiędobrem, której pomysłodawcą jest Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., dołączają kolejne organizacje, dzięki czemu inicjatywa się rozrasta i wsparciem objęci są najbardziej potrzebujący.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024