Chiński supertankowiec Young Yong miał przewozić ropę naftową pochodzącą z Malezji. Jednak agencja Reuters odkryła, że było całkiem inaczej. Ślady gigantycznej jednostki wskazują na trasę Wenezuela-Iran.
Wraz z rosnącymi kosztami transportu morskiego pojawiają się coraz wyższe rachunki za postoje statków. Na rynku tankowców, stawki dzienne za oczekujące Na rynku tankowców, stawki dzienne za opóźnione statki - kojarzone z taksówkami czekającymi z włączonym licznikiem - osiągnęły już około 100 000 dolarów, jak twierdzą handlowcy i maklerzy.
Amerykańskie władze pozwoliły na przeprowadzenie niektórych transakcji z sankcjonowanym supertankowcem VLCC Young Yong, zarejestrowanym w Dziżbuti. Jednostka osiadła na mieliźnie na wodach indonezyjskich, a na jej pokładzie znajduje się ropa naftowa, która pierwotnie miała być dostarczona z Malezji do Chin.
Nałożone na Rosję sankcje handlowe spowodowały zwiększenie zjawiska tzw. „mrocznej floty” tankowców uczestniczących w nielegalnym handlu ropą. To z kolei może spowodować więcej wypadków zbiornikowców.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości