• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MOL uzyskuje zatwierdzenie budowy pierwszego gazowca z napędem wiatrowym

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) otrzymała od Nippon Kaiji Kyokai zatwierdzenie projektu statku do przewozu skroplonego gazu ziemnego i wyposażonego w napęd wiatrowy Wind Challenger. Projekt tego gazowca został opracowany wspólnie przez MOL i południowokoreańską stocznię Hanwha Ocean. Jest to potwierdzenie budowy pierwszego statku do przewozu LNG, który będzie posiadał układ napędowy wspomagany wiatrem.

02.08.2024, 12:04
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy

Japońska firma transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przekazała, że 10 lipca br. w stoczni Oshima Shipbuilding w Saikai (prefektura Nagasaki) zakończono budowę masowca ultramax o nazwie Green Winds. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest drugą jednostką wyposażoną w system napędu wiatrowego Wind Challneger.

11.07.2024, 14:24
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Trzy japońskie firmy zacieśniają współpracę przy opracowaniu innowacyjnyego napędu wiatrowego dla statków

Tsuneishi Shipbuilding, Mitsui E&S Shipbuilding i Akishima Laboratories podkreśliły we wspólnym oświadczeniu, że ich celem jest opracowanie systemu sztywnych żagli, dzięki czemu zapewnią statkom oszczędzanie zarówno paliwa, jak i energii. Na projekt ma składać się żagiel w kształcie skrzydła, który zachowuje kształt nawet przy silnym wietrze. Ma być to pomocnicze wyposażenie napędowe, generujące siłę napędową, sięgając po rozwiązanie przez tysiące lat było głównym sposobem poruszania się jednostek morskich.

13.06.2024, 15:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków

Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.

24.05.2024, 13:20
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nadchodzi renesans żaglowców. Wind Challenger przewozi węgiel siłą wiatru

Pierwszy na świecie masowiec przewożący węgiel zaopatrzony w Wind Challenger – system napędu wiatru z twardym żaglem – został dostarczony i działa od 7 października. Informację przekazał japoński armator MOL. To przełomowe osiągnięcie w dziedzinie transportu morskiego może oznaczać odrodzenie idei żaglowców.

10.10.2022, 14:58
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Japońskie firmy przyśpieszają prace nad projektem Wind Challenger

Japońskie przedsiębiorstwa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz Tohoku Electric Power zamierzają przyśpieszyć prace nad projektem Wind Challenger, którego celem jest instalacje pierwszego na świecie systemu twardych żagli na masowcu do przewozu węgla.

15.10.2019, 19:28
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Japońskie firmy dostały zielone światło na rozwój projektu Wind Challenger Design

Japońskie firmy Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem.

03.10.2019, 21:17

Dziękujemy za wysłane grafiki.