Podczas środowego spotkania organizowanego w ramach Dnia Dostawcy (Suppliers Day) przez Ocean Winds (OW) - jednego z globalnych liderów branży morskiej energetyki wiatrowej, zgromadzonym uczestnikom została przedstawiona wizualizacja zlokalizowanej we Władysławowie bazy serwisowej dla morskiej farmy wiatrowej.
Z prezesem Witoldem Wawrzonkoskim, Prezesem Zarządu „Szkuner”, spółki która zarządza portem Władysławowo rozmawia Marek Grzybowski, koordynator Bałtyckiego Klubu Publicystów Morskich.
Trwają prace nad zupełnie nowym układem drogowym, który ma m.in. służyć do dowozu i wywozu towarów z Portu Gdynia. Oprócz Drogi Czerwonej, powstają plany innych tras, w tym tzw. Via Maris, która ma usprawnić komunikację między portem a tzw. Doliną Logistyczną oraz dalej, na północny-zachód.
Spółka Szkuner, która zarządza Portem Władysławowo, podpisała umowę z Ocean Winds. Na jej mocy w porcie powstanie baza serwisowa dla budowanej farmy wiatrowej BC-Wind.
Port Władysławowo już od dawna działa jako port towarowy i miejsce cumowania jednostek serwisowych dla offshore. Wiedzą o tym nieliczni. Mogli się o tym przekonać uczestnicy projektu Incone60 w czasie spotkania zorganizowanego przez Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni.
W samo południe do nabrzeża polskiego portu we Władysławowie dobił sprawnie duński statek Anita Hagedorn pod niemiecką banderą. To silny akcent projektu Incone60, którego liderem jest Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego, a partnerami są małe porty z Polski, Litwy i Belgii.
W swojej historii Szkuner i Port Władysławowo przechodzili okresy dużej aktywności inwestycyjnej i okresy stabilizacji. Tą historię zatrzymaną w obrazach możemy dziś zobaczyć na falochronie portu we Władysławowie. Jest ona wkomponowana w szereg obrazów z historii Polski Morskiej i historii współczesnej. Autorami muralu są Milana Chyżawska i Denis Chyżawski, artyści plastycy których prace zdobią budynki, mieszkania oraz lokale.
W ramach projektów GALATEA i ZEVinnovation w dniu 7 marca odbyło się spotkanie z prezesem Witoldem Wawrzonkoskim, Prezesem Zarządu „Szkuner”, spółki która zarządza portem. To kolejne spotkanie Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego z przedstawicielami Związku Małych Portów Morskich. Wcześniej odbyły się seminaria członków Klastra z reprezentantami portów w Kołobrzegu i Elblągu. Aktywność, potencjał i plany portu prezentował prezes Szkunera.
Port Władysławowo to najdalej wysunięty na północ Polski port. Jego kształt nie zmienił się w sposób istotny od czasów budowy w 1938 r. Pierwsze osadnictwo miało miejsce w rejonie obecnego Władysławowa ponoć już w epoce kamienia łupanego. Jednak zapisane wzmianki o Wielkiej Wsi (Velaves) i okolicznych miejscowościach pochodzą z XIII i XIV wieku. Przez lata miejscowi zależni byli od Krzyżaków. By chronić te tereny przed najazdem szwedzkim król Władysław IV polecił budowę fortu wojennego. W rejonie Wielkiej Wsi powstała w 1635 r
W styczniu zakończyła się kolejna operacja oczyszczania Bałtyku z odpadów morskich (pn. „Bałtyk – morze bez śmieci”) zrealizowana przez Organizację Producentów Rybnych Władysławowo Sp. z o.o. Jest to jedna z aż dziewięciu organizacji rybackich, które w 2020 roku realizowały działania mające na celu poprawę stanu ekosystemu naszego pięknego morza!
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów