W Concarneau odbyła się 2 lipca tego roku ceremonia wodowania przyszłego Tournai (M941), trzeciego z dwunastu okrętów przeciwminowych w ramach belgijsko-holenderskiego programu rMCM. Wiąże się on z modernizacją i rozwojem zdolności przeciwminowych obu tych państw. Wodowanie zostało przeprowadzone przez Kership, głównego wykonawcę przemysłowego programu, w imieniu francuskiego stoczniowca Naval Group, będącego głównym podmiotem odpowiedzialnym za to przedsięwzięcie.
Pomimo konkurencyjnego krajobrazu, w którym poruszają się firmy z łańcucha dostaw dla energetyki wiatrowej, można wyczuć dużą chęć zaangażowania w otwarty dialog na temat wspólnych wyzwań. Mimo mocnej konkurencji i rywalizacji o najlepsze rozwiązania firmy z branży wiatrowej chcą wspólnie wspierać transformację energetyczną. O perspektywach współpracy z tzw. „Tier 1” dyskutowano podczas Międzynarodowego Dnia Dostawców organizowanego przez Wind Industry Hub na Konferencji PSEW w Świnoujściu.
Żaglowiec szkolny Uniwersytetu Morskiego w Gdyni Dar Młodzieży w piątek rano utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu. Jednostka została wyciągnięta przez holownik i dopłynęła na redę. Armator zapewnił, że zostały podjęte działania, które umożliwią kontynuację zaplanowanego rejsu.
Ambasador Ukrainy w Australii Wasyl Mirosznyszenko ogłosił w mediach społecznościowych, że w ramach pakiety pomocy wojskowej rząd w Canberze przekaże m.in. szybkie łodzie bojowe do działań operacyjnych na rzekach i morzu.
Damen Naval wybrał Kongsberg Maritime Sweden na dostawcę śrub napędowych o regulowanym skoku i wałów okrętowych dla czterech fregat zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare) dla Holandii i Belgii.
Holenderski niszczyciel min HNLMS Makkun (M 857) prowadził działania przeciwminowe na Morzu Północnym. W ich trakcie zneutralizował bombę lotniczą, ważącą 226 kg. Choć okręt sprawnie realizuje powierzone mu zadania, zbliża się jego koniec służby w Królewskiej Marynarce Wojennej Holandii. Ten ma nastąpić do końca 2024 roku, co nie oznacza zakończenia jego działalności, gdyż potem zostanie przekazany Siłom Morskim Ukrainy.
Damen Naval zlecił firmie RENK dostawę przekładni dla nowych fregat do zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare). Holenderska stocznia buduje cztery nowe fregaty, po dwie dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) i Marynarki Wojennej Belgii (Marinecomponent). Kontrakt obejmuje łącznie osiem systemów wchodzących w skład układu napędowego CODLAD (Combined Diesel-eLectric And Diesel).
Królewska Marynarka Wojenna Holandii (Koninklijke Marine) uroczyście pożegnała niszczyciel min typu Alkmaar, HNLMS Vlaardingen po 35 latach służby. Ceremonia ostatniego opuszczenia bandery nastąpiła w gminie od której pochodziła jego nazwa. Wycofanie niszczyciela min wiąże się z wymianą okrętów na nowsze. Co istotne, dla odchodzącego okrętu nie oznacza to końca działalności, gdyż ta ma być kontynuowana pod ukraińską banderą.
Ministerstwo Obrony Holandii postawiło przed sobą ambitny cel, by w ciągu najbliższych 15 lat zastąpić niemal wszystkie duże okręty nawodne nowoczesnymi jednostkami. Kluczowym aspektem programu będzie dostarczenie nowoczesnych fregat i okrętów podwodnych. W to przedsięwzięcie jest ściśle zaangażowany holenderski przemysł morski, a projekt jest wart miliardy euro, będąc największym przedsięwzięciem morskim kraju.
85 lat temu, 10 lutego 1939 r. uroczyście witano w Gdyni okręt podwodny ORP Orzeł. Jego legenda żywa jest do dziś. "Ten okręt, a zwłaszcza determinacja jego załogi i dowódcy, zasługują na uhonorowanie" – powiedział PAP Tomasz Miegoń, dyrektor Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri