• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Masowce – królowie oceanów i portów

Flota handlowa do przewozu ładunków suchych masowych (ponad 20 tys. dwt) liczy obecnie ponad 11 300 jednostek o nośności ponad 940 mln t. Flota zbiornikowców do przewozu ropy naftowej powyżej 60 tys. dwt wynosi obecnie 2 192 jednostki, o nośności 442,11 mln t. – podaje Banchero Costa. Flota zdolna do przewozu kontenerów to ponad 6 900 statków o nośności ponad 350 mln t. – wynika z danych Alphaliner.

29.04.2024, 09:48
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią

Japonia z flotą wartą 206,4 mld dolarów otwiera dziesiątkę państw z flotami o najwyższej wartości. ChRL z flotą o wartości ponad 204 mld zajmuje pozycję drugą. Kolejne trzy to: Grecja, Stany Zjednoczone i Singapur. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość aktywów i struktury własności czołowych flot uległy znacznym zmianom – informuje VesselsValue.

17.04.2024, 21:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024

Grecki przemysł stoczniowy odrodził się w ostatnim dziesięcioleciu i wyraźnie będzie widoczny - obiecują organizatorzy Posidonia 2024. Mówi się wprost, że po latach upadku, a nawet ruiny, stocznie greckie przeszły do stanu dynamicznego ożywienia. W tym procesie otrzymuje wsparcie trzeciej floty światowej w świecie (pod względem wartości), międzynarodowego biznesu i rządu.

16.04.2024, 14:27
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Zarabianie na wierceniu. Stocznie na start. Do 2028 r. będzie rósł popyt na statki i morskie platformy

Wykorzystanie statków i platform wiertniczych w 2024 r. będzie na najwyższym poziomie od wielu lat. Po dobrym 2023 r. prognozuje się, że stawki dzienne w usługach na rzecz Oil & Gas Offshore wzrosną. Już w połowie 2023 r. wykorzystanie jednostek i platform wiertniczych osiągało w wielu rejonach ponad 80%, a nawet 95% - informuje w raporcie VesselsValue. Brakuje jednak statków do obsługi roponośnego i gazowe biznesu.

09.01.2024, 20:12
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wojna na lądzie, biznes na morzu. Nowi gracze na rynku transportu ropy naftowej i produktów

Z chwilą napaści Rosji na Ukrainę na rynku transportu morskiego pojawili się nowi gracze. Popyt na używane tankowce wzrósł, co spowodowało wzrost stawek frachtowych po długim okresie stagnacji, a to zachęciło nowych graczy do dynamicznego wejścia na rynek.

14.04.2023, 12:31
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Bałtyk basenem innowacji?

Ze względu na restrykcyjne normy ograniczające stosowanie statków wykorzystujących paliwo wysokosiarkowe, Bałtyk może stać się poligonem dla innowacji, twierdzą eksperci ABB. Szczególną rolę ma do odegrania zielony wodór, który jest niezbędny w realizacji celów zielonej rewolucji w żegludze.

23.11.2022, 12:06
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

500 mld dolarów od banków do armatorów. Banki zwiększyły zasilanie finansowe na rozwój flot

Armatorzy w 2021 r. zadłużali się odważniej niż przed rokiem. A banki odważniej zaangażowały się w rozwój floty. 40 największych banków w 2021 r. zasilili portfele armatorów kwotą 290,12 mld USD podczas gdy rok wcześniej pożyczono na nowe budowy 286,9 mld USD – informuje w najnowszym raporcie Petrofin dla Global Ship Finance.

11.09.2022, 08:05

Wojna załamała morski transport zbóż i napędza kryzys żywnościowy. Bogatych stać na sankcje, biedni będą głodować

Czterech jeźdźców Apokalipsy pędzi przez cały glob. Wojna w Ukrainie napędza rekordowo wysokie ceny żywności, które wywołały globalny kryzys. Pogrąży on miliony ludzi w skrajnym ubóstwie, powiększając głód i niedożywienie – alarmuje Bank Światowy w najnowszym raporcie.

05.08.2022, 11:07
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ponad 75% statków handlowych niezgodnych z EEXI

Na 6 miesięcy przed wprowadzeniem EEXI flota handlowa nie spełnia warunków IMO. Ponad 75% wszystkich zbiornikowców, masowców i kontenerowców nie będzie spełniało wymogów z chwilą wprowadzenia wskaźnika efektywności energetycznej IMO EEXI (International Maritime Organisation Existing Index) wynika z najnowszego raportu VesselsValue.

23.07.2022, 18:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Były bankier, który stał się magnatem żeglugowym, zbija fortunę 19 miliardów dolarów dzięki pandemii

Gianluigi Aponte porzucił pracę w finansach, aby skupić się na żegludze. Teraz, kilkadziesiąt lat później, jest właścicielem jednej z największych morskich fortun na świecie.

22.05.2022, 19:31

Dziękujemy za wysłane grafiki.